Otkrivena misterija: Šta se, zapravo, krije iza broja 57 na ambalaži kultnog kečapa?
Do 1890-ih, Henri Džon Hajnc, koga je biograf jednom opisao kao "marketinškog genija", već je prodavao razne proizvode - od rena do kečapa
Mnogima je sinonim za kečap upravo onaj koji proizvodi kompanija Hajnc (Heinz). Brend je nastao davne 1869, a vremenom je dobio epitet "America’s Favorite Ketchup", što možemo prevesti kao "Omiljeni kečap Amerikanaca".
Ali, evo i nešto zanimljivih podataka o brendu i samom proizvodu.
Hajnc je vezan za broj 57 više od jednog veka. Kompanijski slogan "57 varieties" bio je ključni deo njene rane strategije za privlačenje potrošača. Taj broj se i danas nalazi na pakovanjima kultnog kečapa. Štaviše, vitalni je deo identiteta brenda.
Pitate se šta je tu tako posebno zanimljivo? To što je broj izmišljen.
Naime, nije bilo 57 Hajnc varijanti kada je poslovni magnat iz Pitsburga, Henri Džon Hajnc, prvi izmislio slogan 1896. godine, ali nije bilo toliko verzija ni nakon toga, kada je lansiran Heinz 57 sos. Ni sada ih nema 57, piše CNN Money.
Zapravo, možda niste znali, ali postoji na stotine Hajncovih sorti. Ipak, "57" je opstao već 126 godina jer "jača" Hajnc kao nostalgičan, "izrazito američki" brend hrane - začin koji stavljate na hot dog na bejzbol utakmici ili na hamburger na letnjem roštilju.
Početkom 1890-ih, Henri Džon Hajnc, koga je biograf jednom opisao kao "marketinškog genija", prodavao je flaširani ren, kisele krastavce, sos od bibera, kečap. Kompanija je 1876. uvela "catsup" koji je ubrzo preimenovala u "ketchup", zarad razlikovanja proizvoda - među oko 60 prehrambenih artikala.
U to vreme, inače, kiseli krastavčići su bili Hajncov najveći uspeh, zbog čega je gospodin Hajnc postao poznat kao Kralj kiselih krastavčića.
U poseti Njujorku 1896. godine, Hajnc je primetio reklamu za cipele, navodno "za 21 stil" ("21 styles"). Smatrao je da je to nezaboravno i mislio je da će dodavanje broja pomoći da se brend zadrži kod potrošača. Postoje različite teorije o tome kako je došao do broja 57.
Video: Burger na laboratorijski način: Nema više ubijanja krava, meso u tanjiru direktno iz epruvete
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gor
Obavezno ga koristim uz bejzbol utakmice
Podelite komentar
Sima S.
"...Šta se, zapravo, krije iza broja 57 na ambalaži.." - Isto što se krilo i iza u SFRJ čuvenih "Filter 57" cigareta :))
Podelite komentar
Aleksandar Arsovic
Imaw veze sa brojem godinaw vlasnika2!🤘👼👼😂😂😂
Podelite komentar