• 18

Ovaj papir je uručen radnicima Fijata, pitaju se "šta dalje": Srbija ostaje prioritet

Srbija ostaje zemlja prioriteta na putu ka modernizaciji i elektrifikaciji, kažu u kompaniji

  • 18
kragujevac fiat fijat 500 electrik električni ev

Foto: Shutterstock, Fiat.com

Predstavnici svih sindikata fabrike "Fijat Krajsler automobili Srbija" održaće danas u Beogradu sastanak sa ministarkom rada Darijom Kisić Tepavčević i predstavnicima kompanije.

Povod je situacija u vezi sa ponudom FCA radnicima od čevrtka za odlazak na dvogodišnji rad u inostranstvo. To bi, kako nam kažu iz sindikata, značilo da proizvodnja „fijata 500 L” prestaje u Kragujevcu.

Kako nam je potvrđeno, ugovor koji kompanija ima sa državom biće ispoštovan, međutim, ponuda nije iz tog ugovora.

Kako je rečeno u kompaniji Stellantis za Telegraf Biznis, u narednom periodu radiće se na modernizaciji pogona i pripremi nove platforme za e - vozila.

Odnosno, kompanija, pozivajući se na svoje poslednje saopštenje prlikom boravka direktora u Srbiji, objašnjava da Srbija ostaje zemlja prioriteta na putu ka modernizaciji i elektrifikaciji. A  to podrazumeva, navode, obuku kadrova, uvođenje novih veština i poslova.

Stellantis je najavio da će u kragujevačkoj fabrici u Srbiji instalirati novu platformu za električna vozila za proizvodnju kompaktnih vozila koja bi otpočela sredinom 2024. godine.

To će, kako navodi ta firma, pomoći kompaniji u nameri da dostigne stopostotnu prodaju miksa putničkih električnih vozila (BEV) u Evropi do kraja ove decenije, kao i nultu emisiju štetnih gasova do 2038. godine.

Ova najava takođe potvrđuje da će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu (u kojoj Republika Srbija ima vlasnički udeo od 33%) igrati ključnu ulogu u strateškom planu Dare Forward 2030.

U tom smislu je i došla ponuda za rad u drugim pogonima kompanije.

Podsetimo, radnici Fijata su i ranije dobijali ponudu na dobrovoljnom osnovu za rad u nekim drugim pogonima.

Taj prošli put, kako je Telegraf Biznis pisao, radnici kragujevačkog Fijata dobili su ponudu od menadžmenta da se prijave za rad u fabrici tada novoosnovane grupacije Stellantis u Slovačkoj. U toj fabrici se proizvode vozila "pežo 208" i "citroen C3", a radnici su potpisali ugovor na godinu dana.

Međutim, odziv je bio mali.

Radnicima FCA u četvrtak je ponuđen odlazak na dvogodišnji rad u Nemačku, Italiju, Poljsku ili Slovačku i predočeni su im uslovi za novčanu naknadu za to radno angažovanje.

Fijat, ponuda

Foto: Čitalac Telegrafa

Minimalna osnovna neto mesečna zarada je 1.900 evra, a za one koji odu u Italiju 1.400 evra, pri čemu je neto bonus pre polaska 1.000 evra. Neto bonus po povratku iz Nemačke je 2.000 evra, a iz Italije 1.500 evra.

Radnici su pozvani da se do 20. maja izjasne o ponudi.

Prethodno je predsednik Aleksandar Vučić najavio novu strategiju za fabriku.

- Stelantis će u Kragujevcu proizvoditi najmoderniji električni gradski automobil. On će proširiti svoj portfolio u našoj zemlji. Radi se o tehnološki najnaprednijim električnim vozilima. Uveren sam da je budućnost naše autoindustrije svetla. Verujem da ćemo ceo lanac u proizvodnji električnih automobila napraviti u našoj zemlji - rekao je Vučić juče otvarajući Sajam automobila u Beogradu.

Dodatno, kompanija FCA, odnosno Stellantis mora da ispuni i obaveze iz ugovora, što se i ne dovodi u pitanje. Šta tačno piše u ugovoru, čitajte na zvaničnom sajtu Ministarstva privrede. 

"Ugovor koji je potpisan biće ispunjen", precizirali su iz resornog ministarstva za naš portal.

Ministarka privrede Anđelka Atanasković rekla je da aktuelna ponuda koju je rukovodstvo Fijata uputilo radnicima nije deo nedavno potpisanog ugovora sa Stelantis grupom oko proizvodnje električnog automobila u Srbiji.

Ona je ponovila da se proizvodnja električnog automobila očekuje polovinom 2024. godine, te da je u nadležnosti menadžmenta Fijata u Srbiji odlučivanje oko statusu radnika, dok se hale sređuju za uvođenje novih mašina.

"Gledaćemo da nađemo najbolji mogući način, da nađemo najbolju soluciju za radnike. Nova fabrika će da se radi, to je veliki uspeh", rekla je ministarka.

Inače, platforma za e-vozila je trend koji već traje u auto-industriji. Njena osnovna funkcija je da smanji troškove proizvodnje.

Na pitanje da li veruju da će biti reč o novom modelu, i šta znači platforma za električna vozila, Saša Đorđević objašnjava za Telegraf Biznis:

- Ovo će biti novi model definitivno, sa tehničke strane platforma znači pod automobila, jednostavno objašnjeno - patos. Istu platformu imaju "fijat 500" i "fijat tipo", i "fijat 500x", ako pogledate te automobile nisu isti, ali im je platfroma ista, tj osnova na koju ide prednje i zadnje "vešanje" - rekao je on.

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Праведник

    Сад ће бити, ето неће да раде, нисмо ми криви. Твој трошак смештаја и хране за 850 еврића. Баш блистава и мирна будућност, стабилна и мирна....

    25
    2

    Podelite komentar

  • Mihajlo

    Da, da, to je ono kad dobiješ otkaz kao teh. višak pa ti kažu tebe ćemo prvo zvati čim budemo ponovo zapošljavali.

    22
    1

    Podelite komentar

  • Sandra

    Na izborima smo tako odlucili.

    21
    5

    Podelite komentar

Google preporuke