Vaš sledeći prevoz na poziv mogao bi biti "party" autobus? Uber nudi nešto sasvim novo
Ljudi u Americi sada dvaput razmisle pre nego što otvore aplikaciju za tzv. deljenje vožnje, odnosno za Uber.
Obim vožnje u kompanijama kao što je Uber odvija se sporije nego što se očekivali, a i cene usluga su porasle zbog skoka cena goriva. Gorući problem je i manjak vozača. Podsećamo vas i da Srbiji fali 12.000 vozača, što govori o tome koliko je ovo zanimanje deficitarano svuda.
WSJ piše da, kada je reč o Uberu, "njihovi snovi o svetskoj dominaciji blede", dok investitori iščekuju krajnji rezultat prethodnih dešavanja u svetu. Rastuće cene Uberovih usluga, možda, "guraju" kupce ka nekim drugim rešenjima, kao što je gradski prevoz, tj. autobus.
Uber se nalazi u 72 zemlje, a više nije vezan samo za prevoz putnika, već i za isporuku hrane, alkohola, pelena i još mnogo toga. Poslednje što je Uber uvrstio u svoju poslovnu ponudu, jeste saradnja sa taksi vozilima u Njujorku.
Međutim, sada se govori o novoj opciji, a to je da ćete uskoro moći da pozovete svoj privatni autobus za zabavu? Ovaj vid usluge je predstavljen kao način da kompanija "agresivno" izgradi super aplikaciju: ako su investitori nekada želeli kvantitet, sada žele kvalitet.
- U vremenima neizvesnosti, investitori traže sigurnost... Moramo im pokazati novac - rekla je izvršna direktorka Ubera.
Ekonomija vožnje na poziv se promenila. Platforme kao što su Uber i Lyft godinama su rasle kroz subvencionisanje troškova vožnje, da bi osvojile tržišni udeo od drugih oblika prevoza, kao i jedni od drugih. Između 2016. i 2021. Uber je trošio u proseku 3 milijarde dolara godišnje.
Ali, s obzirom da su investitori sada fokusirani na držanje gotovine u džepu, a ne na njeno "rasipanje", velikodušne subvencije više nisu dobitna strategija.
Pandemija možda jenjava, podstičući veću potražnju turista i vraćanje na posao, ali će potrošači verovatno razmotriti jeftinije opcije usred rastućih cena drugih dobara i usluga.
Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.