• 1

Modni skandal o kojem se još uvek priča: Može li Balensijaga ikako da se "opere" posle ovoga?

Kolekcija 2022 "Gift Collection" je doživela debakl, nakon predstavljanja ove jeseni na Nedelji mode u Parizu

  • 1
balenciaga

Foto: Steven Ferdman / Shutterstock Editorial / Profimedia

Sporna reklama, tačnije kampanja modne kuće Balensijaga je povučena, ali je izazvala mnogo pompe i još uvek se priča o tome.

Za slučaj da ste propustili o čemu se radi, Balensijaga je 22. novembra uputila javno izvinjenje zbog nove kampanje koja prikazuje dve devojčice kako poziraju sa plišanim medvedima, za koje se čini da nose kaiševe u stilu BDSM (bondage, discipline, sadism and masochism ili ropstvo, disciplina, sadizam i mazohizam).

"Iskreno se izvinjavamo za bilo kakvu uvredu koju je naša praznična kampanja možda izazvala. Naše plišane torbice u obliku medveda ne bi trebalo da budu predstavljene sa decom u ovoj kampanji. Odmah smo uklonili kampanju sa svih platformi", napisala je kompanija tada u saopštenju objavljenom na Instagram storiju.

Međutim, javnost je oštro osudila čuvenu špansku kompaniju koja se, pritom, sve vreme ograđuje od skandala, upirući prst u produkcijsku kuću North Six Inc, koja je kreirala reklamnu kampanju, kao i u scenografa Nikolasa Des Žardinsa.

Kako je sve počelo?

Umesto vesele praznične kampanje, imamo jedan od najvećih modnih skandala u ovom veku. Kolekcija 2022 "Gift Collection" je doživela debakl, nakon predstavljanja ove jeseni na Nedelji mode u Parizu.

Pritom, kontroverze se odnose na dve odvojene kampanje, sa različitim fotografijama.

"Balensijaga je poništena u mojim očima, nije me briga kakvo će objašnjenje smisliti. Ne kači se sa decom", glasio je samo jedan od komentara, nakon što je kampanja okarakterisana kao "degutantna i sramotna", budući da povezuje decu sa sado-mazo simbolima i vinskim čašama.

Sporne fotografije prikazuju decu, ali na jedan krajnje atipičan način: nema osmeha, nalaze se u sobi punoj veselo-mračnih simbola; dodatno je uzburkala javnost fotografija na kojoj je tašna ovog brenda, postavljena na sto pun razbacanih papira, a iz kojih i "slučajno" izvire kontroverzni dokument: naime, reč je o odluci Vrhovnog suda u SAD. u slučaju Ashcroft vs. Free Speech Coalition.

Naime, u tom predmetu su poništene dve odredbe Zakona o prevenciji dečje pornografije iz 1996. godine, jer su one, navodno, "ograničavale slobodu govora". Dodatno, neki su Balensijagine plišane životinje sa "očima pande" povezali sa slengom pedofila koji se koristi za dečju sodomiju.

Svima je, sada već, verovatno jasno kolikih je razmera ovaj skandal.

Razvoj situacije

- 16. novembar - lansiranje kampanje 2022 "Gift Collection"
- 23. novembar - fotograf Gabriele Galimberti izdaje saopštenje na Instagramu

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Gabriele Galimberti (@gabrielegalimbertiphoto)

 

- 24. novembar - kreću prve negativne reakcije nakon lansiranja "Gift Collection" kampanje, posebno od strane korisnika društvenih medija koji optužuju špansku modnu kuću da "seksualizuje" decu u svojim reklamama

- 25. novembar - Balensijaga traži 25 miliona dolara odštete

- 27. novembar - oglašava se i rijaliti zvezda Kim Kardašijan, koja je bila predstavljena u brojnim reklamnim kampanjama, a lani se pojavila na Met gala potpuno obučena u Balensijagu - "od glave do pete".

Ipak, ona je krajem prošlog meseca rekla svojim 334 miliona pratilaca na Instagramu da će "njena buduća veza sa brendom biti zasnovana na njegovoj spremnosti da prihvati odgovornost za nešto što se nikada nije trebalo dogoditi".

- 28. novembar - Balensijaga izdaje još jedno saopštenje, kroz fotografiju koju deli na Instagramu, a gde je prati više od 14 miliona ljudi. Kompanija se tom prilikom dodatno "osvrće" na kontroverze oko svojih kampanja, ponovivši da "osuđuje zlostavljanje dece, te da im nikada nije bila namera da to uključe u narativ".

Takođe, Balensijaga kaže da "preuzima odgovornost" za pomenutu "seriju teških grešaka". Objavljuje i da su u toku "interne i eksterne istrage" i "nove kontrole".

 

- 2. decembar - Kreativni direktor Demna Gvasalia deli svoju poruku na Instagramu.

 

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Dedicated to Balenciaga by Demna (@demnagram)

 

Video: Jedna žena na godišnjem nivou izdvoji do 2.000 evra za higijenske proizvode za menstrualni ciklus

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari