Prošla godina je bila loša za medijske kuće, a takva će izgleda biti i 2023.

  • 0

Akcije medijskih kuća bile su prilično uzdrmane u 2022, pri čemu su same kompanije izgubile milijarde dolara tržišne vrednosti, pošto je rast pretplatnika na strimingu opao, tržište oglašavanja se pogoršalo.

Te "muke" će se verovatno nastaviti i u prvoj polovini 2023. godine, kažu rukovodioci medija i analitičari industrije, a prenosi CNBC. Disney i Warner Bros. Discovery, dve kompanije koje prolaze kroz tranziciju, posebno kada je reč o strimingu, u poslednje vreme su dostigla najniže vrednosti za 52 nedelje.

U 2022, do poslednjih dana decembra, akcije Warner Bros. Discovery su pale za više od 60 odsto, a Diznijeve za više od 45 odsto. Medijska industrija je došla do prekretnice jer je konkurencija među servisima za striming na vrhuncu i potrošači postaju sve izbirljiviji u pogledu svog broja pretplata.

Povrh toga, kompanije se bore sa nižim prihodima od oglasa.

Neki očekuju da će doći do konsolidacije u bliskoj budućnosti. Ali, isto tako, Mark Boidman, šef medijskog i zabavnog investicionog bankarstva u firmi Solomon Partners, kaže da "širom sektora vlada haos".

- Svi su godinama govorili da će tehnologija promeniti svet medija, i jeste. Ali sada smo u ovoj realnoj tački kada je vreme krize - kaže on i predviđa da će "striming paketi" odnosno kombinacija više servisa, postati posebno važni u 2023. godini.

Drugim rečima, imate mogućnost da sa jednom pretplatom dobijete pristup različitim striming servisima.

Bila je ovo, svakako, teška godina u celosti za tržište striminga i medijskih kuća. Nasdaq Composite je na putu do svog najgoreg pada od 2008. i pozicioniran sa lošijim učinkom od indeksa S&P 500, drugu godinu zaredom.

Glavne akcije iz tehnološkog domena izgubile su najmanje polovinu svoje vrednosti. Deonice Netfliksa su u 2022. pale za više od 50%, a njegova tržišna kapitalizacija je prepolovljena na otprilike 123 milijarde dolara.

Kada je Netfliks izvestio da je izgubio pretplatnike u prvom kvartalu - prvi put u više od 10 godina - ta vest je izazvala "šok" u sektoru. Ovaj servis je za to "okrivio" pojačanu konkurenciju.

herkules Printskrin: YT/Disney

S druge strane, Dizni se suočava sa izazovima od prvih dana pandemije, kada su bioskopi i tematski parkovi mesecima bili zatvoreni. Finansijski učinak Diznija je "pod lupom" poslednjih meseci, a nakon razočaravajućeg izveštaja o zaradi u novembru, odbor kompanije je smenio Boba Čapeka sa mesta direktora i vratio dugogodišnjeg bivšeg šefa Boba Ajgera.

Iako su Diznijevi investitori odmah bili oduševljeni zbog Ajgerovog povratka, akcije su ubrzo nakon toga oslabile, a nedavno i zato što film "Avatar: Put vode", tokom prvog vikenda prikazivanja, nije ispunio očekivanja.

Netfliks se, piše CNBC, više ne vrednuje kao višestruka dobit. Takvo raspoloženje investitora je uticalo i na Warner Bros. Discovery, koji planira da kombinuje HBO Max i Discovery sledeće godine.

Takođe, na ovu krizu nisu ostali imuni ni Paramount Global, odnosno NBCUniversal.

Podsećamo vas i na pisanje Telegraf Biznisa o novoj evropskoj striming platformi, koja je dostupna u Srbiji od 14. decembra, a koja je jeftinija opcija od Netfliksa.

Video: Jelena Radonjić je prvi posao imala u Japanu, danas je saradnik Forbsa: Ovo su top veštine za uspeh

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>