• 6

Radno vreme kurira kao na šalteru: Dostava do 4.000 RSD, a kupci na kraju "osuđeni" na paketomate

Čak i pojedine banke imaju dane kada rade do 19 časova, kao i subotom

  • 6
Dostava dostavljač paketi sat 17 h pet sati Foto: Shutterstock

U današnje vreme je, prema iskustvima mnogih, zaista izazovno "naći se" sa kurirom u isto vreme na datoj adresi, a kako onlajn trgovina raste - tako je problem veći.

Na izvestan način je čak i neshvatljivo radno vreme uglavnom svih kurirskih službi koje bi, po pravilu, trebalo da budu dostupne što je više moguće: uglavnom, kako biste na vreme i gde treba dobili svoj paket.

Rad u smenama je uobičajen za mnoga zanimanja, i recimo, tu se izdvajaju agenti iz kol centara koji pripadaju telekomunikacionim kompanijama.

S druge strane, radno vreme kurirskih službi je od ponedeljka do petka, od 8 do 17 sati - za dostavu, i istim danima od 8 do 16 časova za kol centar.

Iako niko nema nameru da nameće radno vreme bilo kojim privatnim službama niti licima, postavlja se otvoreno pitanje kako uskladiti brzi tempo života klijenata, mahom zaposlenih upravo od 9 do 17h, sa radnim vremenom kurirskih firmi?

Čak i pojedine banke imaju dane kada rade do 19 časova, kao i subotom.

Dodatni je problem što, kada nešto naručite, nikada ne znate tačno da li će biti isporučeno u dan, najpre kuririma, a onda kada će krenuti pošiljka ka vama... Da, imate link za praćenje, ali ne možete potpuno da utičete na dostavu. Onda vam stigne poruke "sad za sad" ili "danas za danas", što mnogima ne daje mnogo prostora za organizaciju.

S druge strane, nije svako u mogućnosti da ostavi poslovnu adresu (firme gde radi), kao lični podatak za dostavu paketa poručenog za lične potrebe.

Drugim rečima, ako bi postojala neka "idealna" taktika za poručivanje, to bi bili ponedeljak/utorak, kako biste bili sigurni da će vam paket stići do kraja radne nedelje.

Dostava, pošta, paketi Foto: Shutterstock

- Imam problem kada radim vikende, npr nedeljom. Čak i da poručim nešto taj dan, niko ne radi, pa će obraditi zahtev tek sutradan. Dakle, u ponedeljak. A ja te nedelje, recimo, radim do četvrtka. Onda sam u dilemi, koju adresu da ostavim, za slučaj da mi paket stigne u petak, a nisam na poslu - priča nam M. T. iz Beograda i dodaje da je, stoga, sve više verna paketomatima.

Ono što joj smeta, međutim, jeste što je poštarina sve skuplja i skuplja, a paket opet ne dobijate "na vrata", već idete po njega. Podsećamo vas i koje su to sve zamke onlajn kupovine, koje često odvraćaju naše kupce.

Inače, cene za uslugu isporuke uglavnom idu od 380 dinara (od 0 do 0,5 kg), pa do 4.000 dinara (od 70 do 100 kg).

Inače, u maju 2019, jedna od domaćih vodećih kurirskih službi je izdala sledeće saopštenje:

"Poštovani klijenti,

Obaveštavamo Vas da od 01.06.2019. godine kompanija *** prestaje sa pružanjem dodatne usluge ‐ isporuka prema želji pošiljaoca koja se organizuje subotom. Ekspresna usluga dostave pošiljaka *** podrazumeva dostavu "od vrata do vrata". Sve pošiljke primljene u toku radnog vremena, biće uručene prvog narednog radnog dana.

U skladu sa zahtevima tržišta u poslednje vreme subota je dobila drugačiji tretman nego ranijih godina i u velikom broju slučajeva tretira se kao radni dan.

Kako bi se otklonila sve češća nedoumica, kako na strani pravnika i advokata, tako i stranaka čija su prava dovedena u pitanje zbog različitog i pogrešnog tumačenja i zauzimanja stavova (izjavljivanje reklamacije, prigovora, datum uručenja, dostavljanja…), odlučili smo da se postojeća rešenja, koja se tiču rokova, usaglase i preciziraju kako bi se nesmetano odvijali postupci i dosledno sprovodilo načelo ekonomičnosti i efikasnosti.

Radi otklanjanja svake sumnje, subota nije radni dan. Svi klijenti koji su do sada imali ugovorenu ovakvu vrstu dodatne usluge, od 01.06.2019. godine neće moći da je koriste".

Onlajn kupovina, muskarac, zena, par, kupovina preko interneta, kreditna kartica Foto: Shutterstock

Kakvo je vaše iskustvo i da li bi kurirske službe trebalo da rade i vikendom, ili makar subotom skraćen0?

Video: Porastao uvoz rečne ribe u Srbiji za 300 odsto - kako povećati izvoz?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mrki

    15. januar 2023 | 08:54

    Odgovor je, MOŽE IM SE! Podnajeli su se, imaju toliko posla i toliko zaradjuju da ih je baš briga za fizicka lica. To je za njih sitno, jer Su razvili biznise prema firmama, gde bas zaradjuju, pa im ovo dodje usputno.

  • Sanja

    15. januar 2023 | 10:07

    Call centri koje imaju kurirske sluzbe se nikada ili se jave posle 30 min cekanja na telefonskoj liniji, tako da spustis slusalicu i molis Boga kad ce paket da bude neko kuci.

  • Tamara

    15. januar 2023 | 10:05

    Narucila 30 dec nesto dobila 15 jan jer kurirske sluzbe su bile pretpane kažu pred NG praznike pa su zato spojile da ne rade sve do iza Bozića.Pa kad imas posla onda valjda radiš.Dzabe sam platila dostavu i kupila on line mogla sam ici i kupiti to isto za tih 15 dana.Postavlja se pitanje smisla on line kupovine zbog kurirskih sluzbi i to ce izgubiti on line prodaja ili ce morati da imaju svoje kurire da bi na taj nacin prodali.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>