• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Ukidanje konverzije otključava gradilišta. Imamo pad zbog krize, ali i želju da više radimo"

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Građevinarstvo u BDP-u zemlje učestvuje sa šest odsto, ali se, ipak, oseća pad zbog krize

  • 0
Tunel Laz, radovi na putu Preljina Požega Goran Vesić / Foto: Tanjug/MGSI/Predrag Mitić

- Ukidanjem naplate konverzije državnog građevinskog zemljišta u privatno vlasništvo biće omogućeno da se izgradi 15 miliona novih kvadrata - izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić.

Javna rasprava o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji, koju je sprovelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, završena je nedavno, navode "Večernje novosti".

Vesić je razgovarao o izmenama zakona sa predstavnicima Saveta stranih investitora (FIC) i ocenio da će one "doprineti bržem izdavanju građevinskih dozvola". Predloženim izmenama van snage stavljaju se Zakon o konverziji i Zakon o linijskoj infrastrukturi, zbog kojeg je, kako je naveo resorni ministar, Evropska unija imala najveće primedbe na napredak Srbije u procesu priključenja.

Građevinarstvo u BDP-u zemlje učestvuje sa šest odsto, ali se, ipak, oseća pad zbog krize.

- Ovim izmenama biće uveden red, a omogućiće se da se radi brže i podstakne stambena gradnja - rekao je Vesić, naglasivši da postoji želja da se više gradi, kao i da budu zaštićeni i investitori i građani.

Kako je profesor Pravnog fakulteta u Beogradu, Miloš Živković, objasnio genezu ovog problema za "Novosti" - konverzija je zapravo "investiciono blokirala" mnoge lokacije.

- Naplata konverzije je, prema zvaničnim podacima, za 13 godina primene generisala ukupno oko devet i po miliona evra za Republiku Srbiju. To znači da je prihod bio nešto manje od 800.000 evra godišnje, što je za državu zanemarljivo - rekao je Živković.

Prema njegovim rečima, uz to, zahvaljujući tome što je konverzija bila uslov za dobijanje građevinskih dozvola, ona je zapravo blokirala mnoge lokacije, pre svega lokacije zemljišta na kojima su preduzeća koja su stekla pravo korišćenja tog zemljišta u postupcima u kojima se govorilo u Zakonu o konverziji uz naknadu, dakle privatizovana preduzeća, kao i nepokretnosti kupljene u izvršnom ili stečajnom postupku.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture juče je najavio u parlamentu da će izmenama Zakona o planiranju i izgradnji biti ukinut Zakon o linijskoj infrastrukturi, na koji je Evropska unija imala najviše primedbi.

Vesić je, odgovarajući poslaniku Vladimiru Obradoviću iz poslaničke grupe "Ujedinjeni", koji je zatražio veću transparentnost u realizaciji projekata, rekao da Ministarstvo na čijem je čelu i FON - rade na programu praćenja svih infrastrukturnih projekata, kako bi se u svakom trenutku znao stepen finansijskog izvršenja, izvršeni radovi, kašnjenja...

Radnik zaštita na radu gradilište, dizalica, kran, građevina, radnici, Foto: Shutterstock

Ulaganja u kapitalne investicije

Ministar je takođe rekao da, nakon što je u budžetu obezbeđeno rekordnih 3,6 milijardi evra za kapitalne investicije, da su ulaganja Srbije u kapitalne projekte viša nego u svim zemljama Zapadnog Balkana zajedno.

- Zahvaljujući dinamičnom infrastrukturnom razvoju, Srbija danas ima novo lice. Aktuelna ulaganja najveća su u istoriji Srbije. Time smo iskazali jasnu posvećenost nastavku politike infrastrukturnog razvoja zemlje - dodao je Vesić.

Video: Otvaranje druge fabrike kompanije Continental Automotive Serbia u Novom Sadu

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>