Dijalog o rodnoj ravnopravnosti: Odnos kompanija prema položaju žena u radnom okruženju
Položaj žena na tržištu rada danas je bolji nego kada je pre više od 100 godina prvi put obeležen Međunarodni dan žena. Međutim, trenutna situacija u poslovnom okruženju daleko je od savršene, te se mnoge žene i danas suočavaju sa rodnom diskriminacijom koja je iskazana kroz neujednačene plate, manje šanse za napredak, gubitak posla u slučaju trudnoće i brojnim drugim vrstama diskriminišuće prakse koje poslodavci imaju prema ženama.
Prema statističkim podacima Svetske banke preko 2,4 milijarde žena u 176 država širom sveta ne dobija iste plate kao muškarci na istim pozicijama. Tokom 2022. godine u proseku je preko 72% muškaraca bilo uključeno na tržište rada, dok se tu nalazilo nešto manje od 47% žena. Ova razlika od 25% u određenim delovima sveta raste, a projekcije pokazuju da može dostići i 50%, ukoliko kompanije ne preuzmu neophodne korake. Slični statistički podaci mogu se naći i u Srbiji. Neplaćeni rad takođe je jedan od indikatora problema, a dok muškarci prosečno u neplaćenom radu provode manje od dva sata dnevno, žene za isti posao odvajaju oko 4 sata svog dana. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, na rukovodećim pozicijama nalazi se 50% više muškaraca, nego žena.
Kroz rezultate kampanje "Here To Be Heard", koju je 2021. godine sprovela kompanija Mars, predstavljeni su najčešći problemi i izazovi sa kojima se suočavaju žene širom sveta na tržištu rada. Među najvećim i najzastupljenijim problemima kod žena u radnom okruženju bio je i osećaj manje vrednosti. Od ukupno 10.000 žena koje su učestvovale u istraživanju, preko 80% njih se izjasnilo da su osećale da poslovno okruženje misli da "žene nisu ljudi" i da postoje unapred određeni rodno-zasnovani poslovi. Oko 79% žena napomenulo je da je veliki problem razlika u plati i nejednaka šansa za razvoj u karijeri, dok su neke od njih posebno istakle da im je neophodan bolji balans između privatnog i poslovnog života i veća podrška poslodavca za brigu o deci.
Jedan od glavnih ciljeva mnogih vlada i organizacija širom sveta jeste da se ovi problemi reše. Kompanija Mars je upravo jedna od kompanija koja svojim poslovnim praksama kontinuirano radi na tome da svet bude bolje i ravnopravnije mesto. Posvećenost projektu "Here to Be Heard" i inkluzivniji ton M&M’S brenda pokazuju da se kompanija Mars aktivno zalaže za rešenje problema neravnopravnosti, neprihvatanja i manjka tolerancije u društvu, što može pokazati jasnu nameru i istrajnost kompanije da nastavi dijalog o rodnoj ravnopravnosti i poboljša položaj žena u radnom okruženju.
Kompanija Mars i ove godine ističe svoju društvenu odgovornost i bori se za ravnopravnost žena, te je pripremila novčanu donaciju od 300 hiljada namenjenu institucijama koje rade na poboljšanju položaja žena. Takođe, uoči proslave Međunarodnog dana žena, kompanija Mars najavila je svoju najnoviju globalnu M&M’s inicijativu, kroz koju nastoji da podrži preduzetnice i žene koje postavljaju nove standard i inovacije u svojim poljima – i na taj način menjaju status kvo. U okviru svoje #FlipTheStatusQuo inicijative, kompanija će dodeliti 20 grantova od po 10.000 dolara ženama koje prave promene na bolje i stvaraju pozitivan uticaj na svet.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bata kole
Ubacite ih i da rade gradjevinu , da idu u drva pa ce da se izjednaci
Podelite komentar