• 2
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Prva godišnjica pokretanja brzog voza Beograd - Novi Sad: "Uskoro nam stiže još kineskih kompanija"

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Pre tačno godinu dana, krenuo je voz Soko, čija je brzina 200 km/h

  • 2
Ana Brnabić godišnjice voza Soko puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Danas, 19. marta 2023. oko 11 časova, obeležena je prva godišnjica puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad, u okviru međunarodne pruge od Beograda do Budimpešte.

Svečanost se odvija u Novom Sadu, u prisustvu premijerke Ane Brnabić, kao i ostalih zvaničnika, a među njima su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine, Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade, Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada, Milan Đurić, ambasadorka Kine u Srbiji, Čen Bo, predstavnici kompanije "China Railway International co", najavljeno je iz Vlade Srbije.

Inače, Ana Brbanić je danas, malo posle 10 časova, vozom "Soko" krenula iz stanice Beograd centar u Prokopu za Novi Sad. Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija "China Railway International co" i "China Communications Construction Company".

Ana Brnabić je danas navela da Srbija trenutno pregovara sa kineskim partnerima o nabavci do pet novih kompozicija brzih vozova. Ona je za Tanjug rekla da su sredstva za garancije za ovu svrhu već predviđena u budžetu za 2023. godinu i da se radi na dodatnom usaglašavanju standarda, jer Srbija mora da poštuje evropske standarde.

- Očekujem da dobijemo još najmanje dodatnih pet kompozicija a razgovaramo i sa drugim partnerima tako da očekujem da ćemo imati nove vozove - rekla je Brnabić.

Premijerka je svim prisutnima rekla da se o značaju ovog projekta moglo pričati satima.

- Za mene, kao predsednicu Vlade, prošle godine na današnji dan obeležena je jedna nova prekretnica u daljem razvoju Srbije, kao onda kada smo pustili Koridor 10 u rad.

- Pokazali smo da možemo i umemo da gradimo auto-puteve kroz Srbiju... Tako smo isto pokazali sa brzim prugama. Mnogi nisu verovali u to. Ali, danas, kao što to obično biva posle takvih prekretnica - znamo da možemo. Znamo da možemo da završimo prugu uskoro do Mađarske, danas znamo da ćemo nastaviti brzu prugu i do Niša i do Preševa.

Prema rečima premijerke, pruga do Budimpešte biće gotova do kraja 2024, a do Subotice ćemo uskoro putovati sat vremena i 18 minuta. Ona je sutra ponovo u Novom Sadu, gde se obeležava dve godine od osnivanja Instituta za razvoj veštačke inteligencije Republike Srbije.

Odnos Kine i Srbije

Brnabić se osvrnula i na, kako kaže, "čelično prijateljstvo dve zemlje".

- Mi smo 2022. ostvarili ili dostigli ukupni nivo robne razmene od 6 milijardi dolara između Kine i Srbije, a naš izvoz u Kinu je na maksimalnom nivou - milijardu i 160 miliona dolara. Dakle, 152 puta je veći nego pre 10 godina.

- Trenutni prioritet je dovođenje još kineskih investicija i povećanje obima razmene u oblasti usluga, kao i trgovine, IKT-a.

Ana Brnabić godišnjice voza Soko puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

- Povodom prve godišnjice otvaranja ove deonice, mi smo se zajedno sa zvaničnicima i prijateljima iz medija ukrcali na voz i ponovo okupili, kako bismo proslavili dostignuće ovog projekta. Zahvalio bih se svima, pre svega Vladi Srbije i srpskom narodu - rekao je predsedavajući kompanije "China Communications Construction Company" na samom početku svečanosti.

Dodaje da je brza pruga Beograd-Budimpešta važan deo modernizacije u izgradnji Srbije, a takođe i ključni projekat pojasa i puta koji zajedno grade Kina i zemlje Istočne i Centralne Evrope.

Podsećamo da je tunel i vijadukt "Čortanovci" predstavljao tada najveći infrastrukturni i investicioni železnički projekat u ovom delu Evrope. 

Kako kaže, uz podršku ambasade NR Kine u Srbiji i relevantnih organa kineske vlade, organizovan je seminar o izgradnji, eksploataciji i održavaju ove pruge, "gde smo kroz prenošenje bogatog kineskog iskustva, obučili profesionalna lica za rad i održavanje pruge za velike brzine".

Milan Đurić, gradonačelnik Novog Sada, rekao je da je "crvenim slovima upisan današnji dan, 19. mart, 2022. godine", kada je ubeležen u "istorijskom kalendaru Srbije i Novog Sada".

- Ponosni smo što se od marta 2022. do sada, ovim vozom prevezlo blizu 3 miliona putnika - rekao je Đurić. Podvlači da se nastavlja ulaganje u infrastrukturu, te da nas sada deli samo "nekoliko vagona" do Budimpešte.

Kako je dalje naveo Igor Mirović, koji se takođe obratio prisutnima danas u Novom Sadu, "prijateljstvo između NR Kine i Srbije je čelično". Dotakao se i teme dolazaka novih kineskih kompanija u Vojvodinu, u narednom periodu.

Ana Brnabić godišnjice voza Soko puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd - Novi Sad

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Ambasadorka Čen Bo kaže da je deonica za ovih godinu dana dobro funkcionisala i da je još značajnije to koliko je putnika prošlo njome. Dodaje da je ova deonica simbol obostrane saradnje Kine i Srbije, navodeći da se ubrzava izgradnja deonice ka Subotici, kako od strane kineskih kompanija, tako i Vlade Srbije.

Video: Završen je promotivni period cena voznih karata za brzi voz „Soko“

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>