• 4

Vreme čitanja: oko 4 min.

Vesić najavio rasterećenje Gazele u junu: Otkriva i dva ključna problema u građevini u Srbiji

Vreme čitanja: oko 4 min.

Opremanje tunela koje traje oko 40 dana, već je počelo

  • 4
Gazela Foto: Shutterstock

- Na sektoru obilaznice oko Beograda do Bubanj potoka, koji će za saobraćaj biti pušten u junu, završeno je oko 96 odsto radova - izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

On je za Večernje novosti rekao da ko god nema potrebu da ulazi u Beograd - više neće morati da vozi kroz grad i istakao da obilaznica znači rasterećenje Gazele i manje zagađenja.

Vesić je naveo i da će se tu - gde se sada završava obilaznica - graditi tunel Bubanj potok, odakle počinje nastavak obilaznice prema Pančevu.

Istakao je da je na sektoru do Bubanj potoka završeno oko 96 odsto radova i dodao da je ostalo da se završi asfaltiranje ulaza i izlaza iz tunela, poslednji građevinski radovi, te da je opremanje tunela, koje traje oko 40 dana, već počelo.

Kada su u pitanju radovi na poslednjem sektoru obilaznice, Vesić je rekao da Saobraćajni institut CIP radi projekat koji je veoma zahtevan jer, kako kaže, taj deo obilaznice nije samo drumska već i železnička obilaznica oko Beograda.

- Taj projekat je trebalo odavno da bude završen, jer se godinama znalo kada će da se završi deo do Bubanj potoka, ali nije. Ne znam zašto nije ali sada šta je tu je. Čim sam izabran za ministra, tražio sam da počne projektovanje kao i da se to čini po fazama.

Vesić je naveo i da će se prvo projektovati tuneli Bubanj potok i Leštane, kako bi ti radovi počeli odmah, a potom drumsko-železnički most preko Dunava, čija je dužina skoro dva kilometra.

- Mi ćemo biti spremni tehnički, a kada će se graditi pita se i Ministarstvo finansija jer da li će biti novca zavisi od stanja u budžetu. Mi ovaj posao radimo timski i građevina, finansije i čitava Vlada zajedno odlučujemo kada možemo da započnemo novi infrastrukturni projekat - rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, "svaki dinar uložen u građevinarstvo multiplikuje se puta tri u bruto domaćem proizvodu".

Istakao je da dolazak investitora znači viši standard i da ljudi mogu da ostanu da žive tu gde su. Naveo je i da je završetkom brze saobraćajnice Surčin - Novi Beograd skraćen put od Beograda do Čačka za oko deset kilometara u jednom pravcu.

Vesić na Sajmu građevinarstva Foto: Tanjug/Predrag Mitić/bs

Podseća da je završena prva deonica Moravskog koridora, od Pojata do Makrešana, dužine 16,9 kilometara koju je predsednik Vućić pustio za saobraćaj. "Do oktobra će biti završeno još deset kilometara do Koševa i tada će Kruševac biti povezan auto-putem sa drugim krajevima zemlje".

Takođe, ističe da će do sredine 2025. biti završena saobraćajnica između Koševa i Adrana, što znači da "spajamo na mrežu auto-puteva i brzih saobraćajnica Trstenik, Vrnjačku Banju i Kraljevo sa još dve petlje - Vrba i Kamidžora".

Najavio je da će do septembra biti završen autoput Ruma – Šabac, a do kraja 2024. godine i put do Loznice.

"Pad je u celoj Evropi"

Ministar je napomenuo da je došlo do pada u građevinskoj industriji u čitavoj Evropi, a ne samo u Srbiji i da za to postoji više razloga.

- Prvi je rat u Ukrajini, ekonomska kriza u Evropi i rast inflacije. To je dovelo do smanjenog interesovanja za investiranje posebno privatnih kompanija. Zato smo kao država odlučili da ove godine izdvojimo 3,6 milijardi evra za infrastrukturu i nadoknadimo smanjenje privatnih investicija - pojasnio je i naveo drugi razlog:

"U pitanju je nedostatak radne snage zbog čega je Srbija počela da uvozi radnike što je, kako dodaje, dobro jer znači da smo napredovali i da smo zemlja u kojoj može da se zaradi. Idemo na liberalizaciju radnog zakonodavstva. Nama su stranci 30 odsto svih zaposlenih u građevinarstvu, a u poljoprivredi je učešće mnogo veće.

Komentarišući zloupotrebe od strane pojedinih poslodavaca koji su strancima zamenili domaće radnike, ministar kaže da zloupotreba ima i u Evropskoj uniji, ali da to ne znači da ne treba da dolazi radna snaga.

- Imamo nedostatak radnika i problem je bila spora procedura. Činjenica je da je u nekim opštinama i gradovima došlo do zastoja u izdavanju građevinskih dozvola. Te probleme možemo i moramo da rešimo tako što ćemo ubrzati procedure, učiniti ih transparentnijim i jednostavnijim. Zato se i menja Zakon o planiranju i izgradnji.

Vesić je pojasnio da se izmenama ukida konverzija uz naknadu čime će se osloboditi oko 5.000 lokacija na kojima može da se izgradi oko 15 miliona novih kvadrata u Srbiji.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • sb

    1. maj 2023 | 12:50

    Nažalost, za sve nas koji živimo na Novom Beogradu pored autoputa, to neće imati skoro nikakvog efekta na smanjenje saobraćaja, buku i stepen zagađenja. Naime kamionski saobraćaj je već decenijama izmešten na obilaznicu, a najmanje 95% saobraćaja je lokalni beogradski sobraćaj. Međugradski i međunarodni saobraćaj je zanemarljiv i neosetan. Pravo rešenje za 24-ročasovnu buku od >=80db je postavljanje odgovarajućeg zaštitnog zida.

  • Huan

    1. maj 2023 | 15:15

    Nije nedostatak radne snage nego nedostatak jeftine radne snage. Nekad je bilo "što da platim više kada će da radi za minimalac". E pa gospodo poslodavci,izvolite

  • Neša

    1. maj 2023 | 16:57

    Pad u gradjevinarstvu je posledica ucena kojim su izloženi investitori u pogledu izdavanja gradjevinskih dozvola i to svako u gradjevinarstvu zna. Na žalost obilazinca neće smanjiti gužve na gazeli jer većinu saobraćaja čini unutrašnji saobraćaj. A što se tiče obilaznice svaka čast!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>