Vesić: Izmene železničkih zakona važne su zbog usklađivanja sa direktivama EU
Izmenama Zakona o železnici i o interoperabilnosti železničkog sistema Srbija, praktično, usklađuje svoje zakonodavstvo sa direktivama Evropske unije, na šta smo obavezni kao zemlja kandidat za članstvo, i - ništa više od toga, ukazao je večeras u parlamentu ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Tokom rasprave o amandmanima na izmene Zakona o železnici, poslanica Narodne stranke Marina Lipovac Tanasković je rekla da predložene promene nisu loše i da se vidi namera da se neke stvari menjaju na bolje, ali da u toj stranci smatraju da bi to moglo da bude još bolje, iznoseći zamerke na termine u zakonu.
Vesić je istakao da izmene oba zakona znače samo usklađivanje sa direktivama Evropske unije, te da Srbija, sa ova dva akta postaje deo Evropske transportne mreže.
- I to je sve što se nalazi u ovim zakonima. Oba su deo naše agende pristupanja Evropskoj uniji i imali smo obavezu da ih usvojimo u drugom kvartalu - pojasnio je ministar.
Najavio je da će se još jedan važan "železnički" zakon, Zakon o bezbednosti železničkog saobraćaja, naći pred poslanicima u parlamentu do kraja godine.
- Ako ne razumete neki termin, žao mi je, ali pošto smo odlučili da postanemo deo EU, u obavezi smo da prenesemo onako kako piše u evropskim direktivama - rekao je Vesić i dodao je da sve prevode zakona radi Transportna zajednica.
Podsetio je da će se Srbija do 2025. godine povezati sa Mađarskom, a potom preko Niša sa Skopljem i u budućnosti sa Grčkom, Turskom i Bugarskom. Ministar je podsetio da će ove jeseni biti napravljen dogovor u Briselu za povezivanje brzim vozovima Srbije preko Šida sa Hrvatskom, Slovenijom, Italijom i Austrijom.
Na poređenje železničke mreže i dužine putovanja vozom u Evropi i Srbiji poslaničke grupe "Pravac Evropa", Vesić je uzvratio pitanjem: "A, gde ste u Evropi videli da neko blokira prugu iz čista mira? Za takve stvari se oni koji blokiraju istog časa sklanjaju sa pruga". Zamolio je poslanike da podrže izmene zakona, kao set pravila koja se moraju prihvatiti.
- Drago mi je da se zalažete za francuska rešenja u oblasti železnice, ali ne bih da pirmenjujemo to kako bismo odblokirali puteve i pruge - rekao je Vesić.
(Telegraf Biznis)
Video: Tri meseca prakse u preduzećima Ministarstva građevinarstva za 30 studenata
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sasa
Kako oni uskladjuju zakon sa vrednostima evropske unije kad im odgovara . A kad ce da usklade da se tehnicki pregled radi na dve godine, da se neceka godinu dana na pregled kod doktora, da putevi budu ravni i za ostecenje automobila neko odgovara, plate cene goriva i ostalo, pravo na dostojanstven zivot, pravo na svoje misljenje, radno vreme kao u evropskoj uniji itd. Kad ce to da usklade.
Podelite komentar