"Lounge" koncept na aerodromu je postao toliko popularan da sada zadaje muku kompanijama
Putnici hrle u salone aerodroma (eng. airport lounge) u potrazi za besplatnom hranom, pićem i, što je možda najvažnije, šansom da se opuste daleko od hordi drugih putnika.
Ali, problem je sada što je zainteresovanih za lounge užitak - previše.
"Naoružani" vrhunskim nagradnim kreditnim karticama i u godini velike potrošnje i rastućih putovanja - nakon pandemije, sve više putnika dobija pristup salonima na aerodromima, pretvarajući ono što su nekada bili mali, ekskluzivni prostori za nekolicinu elitnih mesta u "stanicu" za milione putnike.
Trend ujedno predstavlja i priliku i izazov za kartičarske i avio-kompanije, dok prodaju "luksuz" širokim masama. Prostori ujedno moraju biti i ekskluzivni, ali i dostupni dovoljnom broju ljudi.
Za putnike koji često lete i određene vlasnike kreditnih kartica, standardni pristup salonu avio-kompanije je besplatan ili se nudi po sniženooj ceni.
Pojedinačna godišnja članstva u salonima kreću se između 650 i 850 dolara za glavne američke prevoznike, koji su podigli cene poslednjih godina.
Recimo, posebno popularni su postali "Delta Air Lines" Ski Club saloni — i kreditne kartice koje im omogućavaju ulaz, toliko da su se kupci žalili na duge redove i gužvu na mnogim lokacijama.
Avio-kompanija je, kao odgovor na to, ograničila pristup zaposlenima, uvela vremenska ograničenja i u svom najkontroverznijem potezu do sada, objavila godišnja ograničenja poseta za mnoge vlasnike kreditnih kartica - čak je i potpuno ukinula pristup nekim kreditnim karticama.
Ali, mnogi kupci su se žalili i na te promene, rekavši da su prestroge. Ove nedelje, "Delta" se vratila nekim promenama, naglašavajući koliko je teško postalo postići pravi balans između ekskluzivnosti i dostupnosti.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.