Kako u evropskim zemljama ljudi zarađuju novac ako biciklom idu na posao: U Holandiji dobiju do 450 evra
Odlazak na posao za mnoge znači biti zarobljen za volanom automobila u saobraćajnoj gužvi ili guranje i gužva u javnom prevozu. Međutim, širom Evrope je sve više onih koji automobil ili javni prevoz menjaju za bicikl. Koristi od korištenja bicikla su višestruke - štedi se novac, bolje je za zdravlje i čuva životnu sredinu.
Prema jednom istraživanju, oni koji biciklom idu na posao imaju 45 odsto manji rizik od raka i 46 odsto manji rizik od kardiovaskularnih bolesti. Sve je više gradova Starog kontinenta koji imaju poticaje za korištenje bicikala za dolazak na posao.
Holandija
Stanovnici Holandije u proseku dnevno biciklom prelaze 2,6 kilometra. Kada bi ovo bio slučaj u celom svetu, prema jednom istraživanju, godišnja globalna emisija ugljenika bi bila manja za 686 miliona tona.
Za bicikliste u Holandiji postoji podsticaj u obliku naknade za kilometražu. Naime, kompanije od 2006. godine zaposlenima daju 0,19 evra po pređenom kilometru. Tako radnik koji tokom pet radnih dana dnevno biciklom pređe 10 kilometara godišnje može zaraditi dodatnih 450 evra.
Belgija
Sličan podsticaj postoji u Belgiji, u kojoj je moguće dobiti 0,24 evra po kilometru. Kako navodi Briselski Tajms, svaki peti zaposlen malih i srednjih preduzeća je u prvoj polovini 2022. dobio ovu naknadu.
Francuska
Francuski radnici mogu dobiti 0,25 evra po kilometru na putu od kuće do posla, s tim da godišnji maksimum po ovoj vrsti podsticaja iznosi 200 evra. U pilot fazu je bilo uključeno 18 kompanija koje su davale ovu vrstu podsticaja te je tom prilikom utvrđeno da se broj aktivnih biciklista povećao za čak 50 odsto.
Italija
Podsticaji u Italiji se razlikuju od grada do grada. Firenca će jednogodišnji program podsticaja početi da primenjuje 3. juna. Tako, svi stanovnici Firence koji se nakon uvođenja podsticaja odluče da na posao idu biciklom, a ne automobilom, mogu dobiti po 0,20 evra po kilometru pređenom unutar grada, s tim da mesečni maksimum po ovoj vrsti podsticaja iznosi 30 evra. Oni koji već koriste bicikl kao prevozno sredstvo do posla mogu dobiti 0,15 evra po kilometru.
Da bi se novac dobio potrebno je koristiti mobilnu aplikaciju. Korištenjem ove aplikacije moguće je od firentinske vlasti dobiti i bonus od 100 evra za najviše sakupljenih bodova. Ti bodovi se dobijaju za kilometražu, kao i za učešće u različitim događajima i anketama.
U Bariju radnici koji biciklom idu na posao dobijaju 0,25 evra po kilometru, s tim da mesečni maksimum iznosi 25 evra. Osim toga, italijanska vlada daje i vaučere za kupovinu novog bicikla.
Velika Britanija i Luksemburg
Pojedine države ne daju podsticaje po pređenom kilometru, već za kupovinu bicikla. Svaki radnik u Luksemburgu može uštedjeti do 300 eura poreza ukoliko kupi novi bicikl koji će koristiti za dolazak na posao.
U Velikoj Britaniji, zaposleni u kompanijama koja su se prijavila za zvaničnu šemu "bicikom do posla" mogu kupiti bicikl preko svog poslodavca i mogu dobiti poreznu olakšicu do 32 odsto.
Kako izgleda budućnost
Države širom Evrope takođe planiraju uvođenje podsticaja za korištenje bicikla. Tako španska vlada planira primijeniti program "Biciklom na posao" kojim će se radnicima plaćati dolazak na posao biciklom, prenosi Euronjuz.
Saobraćajni sektor čini četvrtinu globalnih emisija gasova staklene bašte vezanih za gorivo, a polovina dolazi iz privatnih vozila, uključujući putničke automobile i kamione.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mbm
U nasoj zemlji Srbiji cekaju i prepisuju resenja iz drugih drzava, jer ovde nemate ni kome ni gde da se obrarite. U našoj zemlji Srbiji a posebno gradu Beogradu, ljudi ne idu na posao, jer nemaju gde ni sta u scojoj struci da rade. Ti ljudi u Beogradu kojih je veliki broj, nemaju ni prihoda i nisu ni zasticeni zagarantovanim prihodom za opstanak coveka, niti postoji program za re inkluziju i zaposljavanje tih ljudi, jer NSZ i grad Beograd ne rade svoj posao a primaju plate. Republika Srbija takodje nista niti radi, niti preduzima niti sanira sve te brojne i obrazovane ljude, niti primenjuje sistem socijalne drzave niti socijalne zaštite dostojne drzave u Evropi, niti se u mojoj zemlji Srbiji, proteklih 25 godina, imate kome obratiti za zaštitu, decentno zaposljsvanje, decentan rad i zaradu kako biste mogli preziveti. U ovoj Srbiji, kojs ne razume socijalnu i fer jednakost i koja pociva na svadjama, kradjama, privrednom kriminalu, potpunoj, ali potpunoj nebrizi o gradjanima, gde nema cak ni ljudske a sasvim sigurno ni institucionalne solidarnosti i gde vlast i rukovodioci institucija koje i ne rade, rade samo za licne interese tih ljudi, a gradjani ih ne zanimaju, jer su neskolovani kadrovi vlasri6, bukaci, laktasi, neradnici i necasni ljudi. Takva drzava nema opstanka ni opravdanja. I kada se ibratite vladi Srbije, oni to ne resavaju, ne rade na predmetu i coveku, i vrse opstrukciono unistenje zivota coveka i ljudi. To vodi zemlju u dublji kriminal i propast. Objavite.
Podelite komentar