• 0

Neverovatno, vrteće vam se od cifri: Potrošili milijardu za 68 sekundi, ne mogu da postignu isporuke

Prva milijarda potrošena za samo 68 sekundi

  • 0

Kineski potrošači potrošili su danas milijarde dolara već u prvim satima "Dana samaca", najvećeg šoping događaja na svetu, na čijem je otvaranju nastupila američka pop zvezda Taylor Swift.

Kako je saopštila Alibaba, prva milijarda dolara potrošena je na njihovoj platformi u roku od samo 68 sekundi.

Ukupan iznos transakcija od 100 milijardi juana (14,3 milijarde dolara) dostignut je na Alibabinoj platformi Alipay za nešto više od sat vremena, 43 minuta ranije nego prošle godine.

"Dan samaca" organizuje se već 11 godina a na meti je kupaca u lovu na popuste šaroliki popis proizvoda – od elektronike do odeće. Događaj je na glasu kao pouzdan pokazatelj potrošačkog raspoloženja u drugooj najvećoj svetskoj privredi.

Neki kupuju iz potrebe, drugi impulsivno

Dan samaca je daleko bolji po pitanju prodaje od Crnog petka i Sajber ponedeljka.

- Toliko je popusta da osećam da moram nešto da kupim ili ću napraviti veliki propust - rekao je Zhang Hui, tridesetjednogodišnja radnica u kompaniji za odnose s javnošću u Pekingu.

Kupila je čizme i kaput, i ukupno platila 142 dolara.

Odbrojavanje do početka prodaje, Alibaba je prepustila Tejlor a sve se prenosilo uživo na televiziji. Ona je izvela tri pesme na stadionu u Šangaju.

Državni biro za poštu objavio je da se očekuje da će obraditi 2,8 milijardi paketa. To su dva paketa po osobi u Kini.

400.000 novih dostavljača, 250.000 t otpada

Dan samaca

Foto: Tanjug/Chinatopix Via AP

Alibaba je navela podatak i da je rijaliti zvezda Kim Kardašijan prodala 15.000 boca parfema u sekundi. Čak su i trgovci polovnim automobilima uveli akcije, ali ne tako velike.

Dok pojedini kupuju zaista ono što im je potrebno koristeći neverovatne popuste, drugi su priznali da kupuju impulsivno.

Ima i onih koji su i te kako zabrinuti zbog ovog šoping ludila. Ekologe brine količina ambalaže koja nastaje zbog ovog dana, a Grinpis procenjuje da bi to moglo da bude i 250.000 tona otpada.

Alibaba je rekla da je svestna brige o životnoj sredini i da će biti "zelenija nego ikad“.

Kompanije za dostavu inače, angažovale su dodatnih 400.000 radnika kako bi kupcima isporučile robu.

Kako je počeo Dan samaca?

Poznat i kao "praznik duplih jedanaestica“, dan proslave počeo je 1993. godine kao svojevrsna kontra Danu zaljubljenih. Pokrenula ga je grupa studenata Univerziteta Nanking koja je želela da proslavi svoju slobodu.

Da bi proslavili ovaj praznik, ljudi kupuju poklone, ali ne jedni za druge, već za sebe.

Alibaba je prva komercijalizovala događaj 2009. godine. U razmaku od samo 26 godina, ovaj događaj i dan postao je veći od bilo koje druge internet rasprodaje, uključujući Crni petak i Božić. Prodaja počinje u ponoć 11. novembra i traje samo 24 sata. Ali čak i u tom kratkom roku, prošle godine je ovaj događaj uključivao kupovinu u vrednosti od 24 milijarde funti.

To je više za 27 odsto u odnosu na godinu pre toga. Većina događaja odigrava se na kineskom sajtu Tmall koji je u vlasništvu Alibabe.

Ostale veb stranice uključujući JD.com takođe učestvuju u događaju, koji je od tada nazvan 11.11. Global Shopping Festival. Iako ima globalni domet, osim ako niste upoznati sa kineskim veb lokacijama i jezikom, malo je verovatno da ćete ih moći pročitati jer nema engleskog prevoda.

(Telegraf Biznis)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke