Čokolada ili softver, birajte domaće: Kako onda izjednačiti domaći i strani softver na našem tržištu
Pandemija virusa korona uticala je da se poveća upotreba softvera jer je sve više kompanija, koje to čak i nisu planirale, odlučilo da se digitalizuje, a pri kupovini softvera važno je odlučiti se za domaći, rečeno je na vebinaru "Kupujte domaće".
Na vebinaru koji su organizovali Privredna komora Srbije (PKS) i Društvo za informatiku Srbije (DIS), Vladan Atanasijević iz kompanije Comtrade kaže da naša softverska industrija ima adekvatnu ponudu, koja može biti konkurentna stranoj softverskoj industriji.
Kako bi domaći softver bio konkurentan na našem tržištu važan je uticaj države, kaže Atanasijević i dodaje da je ona u poslednjih 20 do 30 godina glavni generator privrede i regulator "kako i na koji način proizvodi mogu da se kupuju i nabavljaju".
- Država bi trebalo u svojim zahtevima da izjednači strane i domaće proizvođače softvera, naravno, one domaće softvere koji su kvalitativni i koji ispunjavaju određene karakteristike - rekao je Atanasijević.
Ukazao je da se domaći softver mnogo više prodaje na stranom nego na domaćem tržištu, zato što je, objašnjava, tražnja na stranom tržištu mnogo veća.
Međutim, primećeno je, dodaje on, da se zbog pandemije virusa korona potreba za digitalizacijom i kupovinom softvera pojavila i na našem tržištu.
Zoran Došlić, iz kompanije Coming, ističe da on ne pravi razliku između čokolade i softvera, dodajući da između domaće i strane čokolade uvek bira domaću, a kada bira između dve domaće čokolade bira onu gde je vlasnik Srbin.
- Ne može se regulisati zrelost našeg društva i patriotizma i prevazilaženja situacije koju vidim da je sramota biti patriota - smatra Došlić.
Naveo je primer i da se njegova kompanija suočila sa situacijom da su Poljskoj izgubili posao, jer oni kupuju samo poljski softver.
Međutim, svestan je, kaže, da postoji razlika u kvalitetu i da u nekim delovima ne postoji alternativa inostranom softveru i da bi domaći softveri trebalo da se kupuju kada su funkcionalno zadovoljavajući.
Predstavnik komanije Informatika Marina Repac ističe da Srbija ima odličnu ponudu softvera, alata i stručnjaka, ali male mogućnosti na našem tržištu, jer nije lako pronaći nove korisnike, te se zato više okreću stranom tržištu.
Prema njenim rečima, prednost domaćeg softvera je što je prilagođen lokalu, domaćim zakonima i procesima.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.