8 kurseva za one koji posle pandemije ne žele da se vrate u kancelarije, već bi da rade od kuće
Za većinu ovih poslova dovoljni su vam računar i dobra internet konekcija
Većina nas jedva čeka da se steknu uslovi da se svi vratimo normalnom životu i radu iz kancelarija, gde smo okruženi ljudima i kreativnom energijom, ali i da pobegnemo iz kuća i stanova koji su tokom ove godine postali mesto na kome se odvija naš celokupan život, od jutra do mraka. Ipak, verovali ili ne, ima i onih kojima se ovaj način rada svideo i kojima je cilj da u narednom periodu nađu način da nastave da rade od kuće.
Za one kojima se osladio rad od kuće, ili bar daleko od kancelarije i zatvorenog prostora, a posao koji obavljaju im neće dozvoljavati da tako nastave kada pandemija prođe, napravili smo spisak od desetak kurseva čijim pohađanjem mogu lako da steknu veštine i znanja dovoljne da napuste poslove kojima su nezadovoljni i da karijeru nastave u drugom smeru, radeći od kuće.
Za većinu ovih poslova dovoljni su vam računar i dobra internet konekcija.
Programiranje
Programiranje više ne zahteva diplomu fakulteta, ali zahteva dobro poznavanje programskih jezika. Obuke za programere zato traju nešto duže, u poređenju sa ostalim kursevima, ali se itekako isplate.
Ukoliko se specijalizujete za jedan programski jezik velike su šanse da vas čeka dobra zarada i da za nju nećete morati da radite u kancelariji. Zato, odaberite programski jezik koji biste da savladate, bio to C, C++, java, python ili neki drugi i napravite prvi korak, upišite kurs.
SEO optimizacija
SEO (Search Engine Optimization) je strategija što boljeg pozicioniranja sajta na Guglu, a krajnji cilj je da se dobije sajt koji "iskače" na prve dve strane pretraživača. Iskustvo je pokazalo da se ljudi mahom zadržavaju na prvoj strani pretrage kada nešto guglaju, mali broj njih ode na drugu, dok sve ostale kao da i ne postoje.
Kako je svima važno da budu vidljivi, onaj ko poseduje veštine da ih učini vidljivim danas je vrlo tražen. Sa ovim znanjima mogućnosti zarade su velike i na domaćem, ali i na stranom tržištu, a jedan od važnih preduslova je dobro poznavanje engleskog jezika.
Digitalni marketing
Ako već nisu, onda će ubrzo sve kompanije shvatiti važnost toga da u svojim redovima imaju nekoga ko je ovladao znanjima iz digitalnog marketinga. Za uspeh u današnjem digitalnom svetu neophodna je kombinacija dobre analitike sa kvalitetnim povratnim informacijama, a posao menadžera digitalnog marketinga je da bude spona između preduzeća i krajnjeg korisnika.
Grafički dizajn
Ako ste imalo kreativni, uz pomoć kursa za grafilki dizajn lako ćete naučiti osnove korišćenja programa za dizajniranje. Naučićete sve o dizajnu štampanog promotivnog materijala, plakata, bilborda, poslovne galanterije, ambalaže, prelomu knjiga i brošura.
Ne samo što ćete naučiti kako se stvara neki brend, već i kako se on održava. A mogućnosti su onda ogromne, od izrada logotipa, promotivnog materijala, kataloga... Grafički dizajneri mogu odlično da naplate svoju kreativnost, a traženi su u inostranstvu.
Pisanje sadržaja
Ono što je zajedničko svim sajtovima jeste potreba za sadržajem. I to ne za bilo kakvim sadržajem, veća za kvalitetnim sadržajem, koji će im pomoći da se izbore za svoje mesto na prednjim stranicama pretrage u pretraživačima.
Content writer se bavi kreiranjem tekstualnih sadržaja sajtove. Ova tehnika je veoma važna, jer samo dobar content writer ima sposobnost da osmišljava relevantan sadržaj koji će privući pažnju publike. Sadržaj koji se očekuje od ovakvog pisca trebalo bi da bude autentičan, relevantan i kreiran tako da pogađa ciljnu grupu kojoj se klijent obraća.
Vođenje društvenih mreža
Nije dovoljno za neku firmu da ima naloge na svim društvenim mrežama da bi uspešno promovisala sebe i svoj brend na internetu. Različite firme prići će društvenim mrežama na različite načine, u zavisnosti od toga ko su im klijenti, kojim poslom se bave, šta im nude...
Na društvenim mrežama komunikacija je često dvosmerna, pa je za vođenje naloga kompanijama potreban stručnjak za taj posao, kako bi korišćenje ovih mreža uopšte imalo smisla. Rast popularnosti naloga na bilo kojoj od socijalnih mreža uslovljen je primenom najrazličitijih metoda pristupa publici koji će navesti publiku da sa vama komunicira i preporučuje vas svojim prijateljima. A to se uči.
Google Ads
Zbog cene oglašavanja u novinama i na televiziji, sve više firmi, kako naših, tako i stranih, prelazi na oglašavanje na oglašavanje na Google.
Upravo zbog toga sve više raste potražnja za osobama koje znaju da koriste Google Ads sistem i prave Google reklame. To je specijalno koncipiran online reklamni servis koji korisniku, odnosno kompaniji pruža mogućnost da kreira svoje oglase i da uz korišćenje brojnih alata omogući vidljivost oglasa samo ciljnoj grupi klijenata.
Montiranje sadržaja
Kao što su danas svakoj firmi potrebni sajt i nalozi na društvenim mrežama, tako im je potreban i neko ko će znati da im snimi i montira video koji će postaviti na ove platforme. Video-produkcija za potrebe interneta je ozbiljan posao, jer je video odavno preuzeo primat nad fotografijom. Zato postoji sve više kurseva na kojima može da se nauči rukovanje programima za montažu, kako video, tako i audio sadržaja.
Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!
(G.A.)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.