Fenomen Nordeus: Kako je ekipa gejmera iz Srbije napravila svetski uspeh?
Nordeus, jedan od najpoznatijih startapa iz industrije video igara u Srbiji koji je osnovan pre deceniju, prodat je danas američkom Take-Two.
Globalni uspeh postigli su svojom prvom igrom Top Eleven, koja ima više od 200 miliona registrovanih korisnika, i najuspešnija je mobilna sportska igra na svetu. Danas, kompanija ima više od 150 zaposlenih u Beogradu.
Preuzimanje kompanije Nordeus je deo strategije Take-Two koja želi da ojača segment mobilnog gejminga, nakon akvizicija kompanija Social Point i Plaidots koje su se desile 2017. godine.
Take-Two je jedna od tri najveće američke gejming kompanije, poznate po naslovima "Grand Theft Auto", "Civilization", "BioShock" i posebno "NBA 2K".
Osnovana 2010. godine, Nordeus je kompanija za mobilne igrice, najpoznatija po Top Eleven, najuspešnijem svetskom "fudbalskom menadžeru" na svetu, koji trenutno ima preko 240 miliona registrovanih korisnika.
Top Eleven pruža igračima platformu na kojoj upravljaju sopstvenim fudbalskim klubovima, istovremeno ih vodeći kroz svakodnevna takmičenja sa globalnom zajednicom.
Nordeus vode njegovi suosnivači, Branko Milutinović (izvršni direktor), Milan Jovović (generalni direktor), Ivan Stojisavljević (tehnički direktor) i Tomislav Mihajlović (generalni direktor), koji će i dalje nadgledati približno 180 zaposlenih u studijima posle akvizicije.
Tokom poslednje decenije, Top Eleven je povećao svoju publiku, prihod i profitabilnost kroz Nordeusovo uvođenje live-operacija i stalnih inovacija, koja nastavlja da privlači potrošače.
Branko Miluntinović, izvršni direktor i suosnivač Nordeusa ocenio je da je ova akvizicija sjajna vest za Srbiju, Beograd i tehnološku zajednicu.
- To je potvrda uticaja koji možemo da imamo globalno kao kreatori i poslovni lideri iz Srbije. U partnerstvu sa kompanijom Take-Two, bićemo još snažniji da se takmičimo na globalnom nivou, posebno na tržištima poput SAD-a i Kine... Uzbuđeni smo što i naše proizvode i naš rad podižemo sa njima na viši nivo, dok nastavljamo sa ciljem da Srbiju postavimo na globalnu mapu igara - rekao je Milutinović.
Fenomen "Nordeus"
Nordeus je kao brend poznat u svetu odavno, brojni svetski mediji su pisali o njihovom uspehu i našu zemlju prepoznavali po tom imenu. Blumberg je, na primer, pisao o fenomenu kompanije i tome "kako je mladić iz Srbije napravio svetski uspeh".
Milutinović, koga su zanimali kompjuteri, bio je dobar đak i stekao je master u oblasti programiranja. A onda je, kao i mnogi drugi ambiciozni mladi Srbi, napustio zemlju čim mu se pružila prva prilika, piše u velikom članku koji je čuveni Blumberg posvetio Milutinoviću.
Iz Majkrosofta nazad u Beograd
Otišao je u Kopenhagen, gde je našao posao nižeg ranga u korporaciji Majkrosoft. Posao je bio dobar, ali mu nije pričinjavao zadovoljstvo. Jedva je čekao da se vrati kući.
Godine 2009, Milutinović i dvojica prijatelja s koledža, Ivan Stojisavljević i Milan Jovović, koji su takođe došli iz Srbije i zaposlili se u Majkrosoftu, odlučili su da se vrate. Razmatrali su nekoliko mogućnosti da bi na kraju sastavili ušteđevinu i osnovali kompaniju za video-igre, kojoj su dali ime Nordeus. Mislili su da će im novac trajati godinu dana, jer je život u gradu relativno jeftin, i da uvek mogu da nađu drugi posao kao programeri kada im ponestane novca.
- Nismo to uradili da bismo se obogatili. Želeli smo da živimo od programiranja igrica, kaže plavokosi Milutinović, koji je visok, atletski građen i ima bokserski nos, opisuje ga ugledni "Blumberg".
Jedna ideja bila je dovoljna da zapale internet
Uspeli su u tome i još mnogo više od toga. Napravili su fudbalsku igricu “Top Eleven”, koja je postala kultna među entuzijastima širom sveta. Igrači formiraju timove tako što biraju i razmenjuju igrače, poput menadžera prvoligaškog kluba. Godinu dana posle izlaska na tržište “Top Eleven” postala je najpopularnija igra na Fejsbuku, ispred igara kompanija kao što su Electronic i Zynga.
Dok su mnoge druge kompanije za aplikacije, ostvarile veliki uspeh i ubrzo nestale bez traga, Top Eleven i dalje se širi. Spada među deset najuspešnijih aplikacija u sedam zemalja, pri čemu je naročito omiljena u Evropi, jugoistočnoj Aziji i Latinskoj Americi.
- Njegov uspeh je neverovatan, a dolazi sa prostora na kojima to ne biste očekivali - govorio je jednom prilikom Kristijan Ernandez, bivši izvršni direktor u kompanijama Gugl i Fejsbuk, koji je danas partner u londonskoj kompaniji White Star.
Već tri nedelje posle debija, Top Eleven postao je profitabilan i tako je sve do sada.
Usred Beograda kao u Silicijmskoj dolini
Imaju sve pogodnosti kao i zaposleni u startap kompanijama u Silicijumskoj dolini. Ketering, sladoled i supe koje se pripremaju u mikrotalasnoj pećnici čuvaju se u frižiderima koji su svima na usluzi. Lokalni restoran priprema ajvar specijalno za Nordeus (40 tegli mesečno). Pored sale za konferencije je zombi u prirodnoj veličini, a u posebnoj prostoriji su simulatori automobila i naočare za virtualnu stvarnost.
Da li će Nordeus ostati nezavisan, zavisi od uspeha u budućnost, rekao je tada Milutinović. Top Eleven je i dalje veoma popularna igrica među onima koji su spremni da potroše mnogo novca na razne adute koji im omogućavaju da brže napreduju, ali je poznato da su ljubitelji video-igara veoma nepredvidljivi.
Milutinović zna da uspeh može da bude prolazan, ali ističe da na osnovu prvih testova prilično siguran da će nova fantazi-igrica “Spellsouls”, biti uspešna. A ako i ne bude, uštedeli su dovoljno novca da podnesu i poneki neuspeh.
- Ponosni smo što smo iz Beograda, Srbije i što smo počeli ni iz čega - gvoorio je on.
"Čeka nas uzbudljiva budućnost"
Danas, u saopštenju se navodi i da je budućnost Nordeusa uzbudljiva. Kako bi dugoročno bila u mogućnosti da podrži ambiciozne poslovne planove, ali i da još više podrži razvoj društva, Nordeus je najavio udružuje sa jednom od najkreativnijih i najinovativnijih kompanija u industriji zabave.
Nordeus se pridružuje Take-Two porodici jer dele viziju budućeg poslovnog razvoja kompanije iz Beograda, koja obuhvata razvoj igara i tehnologije za globalno tržište, kao i njenog uticaja na lokalnu zajednicu u Srbiji.
Iz Nordeusa ističu da su za 11 godina poslovanja podržali mnoge inicijative koje pomažu deci da dostignu svoj potencijal – od ranog života sa kampanjom Bitka za bebe, preko pomaganja u opremanju razvojnih centara za ranu dijagnostiku u domovima zdravlja, pa sve do saradnje sa UNICEF-om u Srbiji koja je iznedrila aplikaciju Halobeba koja kroz savete pomaže mlade roditelje.
Pored humanitarnih akcija, kompanija je 2017. godine podržala i osnivanje Inicijative “Digitalna Srbija”, kao i osnivanje Srpske asocijacije industrije video igara (SGA). Obe organizacije su osnovane sa vizijom poboljšanja kvaliteta života i rada u Srbiji, ali i uticaja na razvoj interdisciplinarnog učenja i algoritamskog razmišljanja u našem obrazovnom sistemu, kroz projekte kao što su Master 4.0, uvođenje specijalizovanih IT odeljenja u srednjim školama i programiranja u osnovnim školama.
Nordeus je danas i osnovao fondaciju, sa početnim budžetom od 3 miliona dolara, kako bi podržala razvoj obrazovanja u Srbiji. Kako navode,, žele dodatno da podrže razvoj kreativnosti i inovacija u školama, fokusirajući se na kvalitet učenja i upotrebu digitalnih tehnologija. F
Video: Kako da budete produktivnji na poslu: Robot Buddy zna sve odgovore
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pedja
Za postovanje,skromni momak napravio svetski bum,postenim radom i znanjem pritom porodica ostala normalna kao i u vreme kada su ziveli kao i vecina u Srbiji! Svaka cast,ima nade za nas!
Podelite komentar
Beli
Alal vera, momci. Svaka čast!!
Podelite komentar
Kole
Ja mislim da oni tek ima da naprave ograman uspeh ovo im je vetar u ledja .
Podelite komentar