Gejming industrija u Srbiji skočila 80 odsto: Gde su kod nas gejmeri i frilenseri?
U Srbiji ima više od 120 kompanija i timova koji se bave razvojem igara, a zanimljivo je da čak trećinu profesionalaca iz ove industrije čine žene
Foto: Fredrick Tendong/Unsplash
Korona je donela brojne promene u načinu na koji radimo, u velikoj meri utičući na poslovanje putem online platformi. Sve je veća potreba za profesionalcima koji rade online, a u tome je mesto našla domaća frilens i gejming scena.
Nedavno je Udruženje radnika na internetu sprovelo anketu „Frilenseri – problemi, potrebe i očekivanja“ u kojoj je učestvovalo gotovo 800 radnika na internetu, čiji su rezultati pokazali da je prosečan srpski frilenser osoba u tridesetim godina, sa završenim fakultetom i bavi se tim poslom kako bi izdržavala sebe ili više osoba u porodici.
Prema rezultatima pomenute ankete, većina radnika na internetu (77,8 odsto) zarađuje do 1.000 evra, a da zarada prosečnog frilensera iznosi oko 700 evra. Malo više od petine frilensera (22,7 odsto) zarađuje više od 1.000 evra.
Srbija je prema broju frilensera u samom svetskom vrhu - prva u svetu po broju frilensera po glavi stanovnika, a na jedanaestom mestu po ukupnom broju, i njihov broj se kontinuirano povećava poslednjih godina.
Pandemija je naročito doprinela razvoju i rastu online poslovanja, prema podacima Payoneer-a, tehnološke kompanije za platne transakcije koja omogućava plaćanja i rast u novoj globalnoj ekonomiji, gejming industrija se značajno povećava.
Građani Srbije nastavili su u 2021. godini da ostvaruju prihode na međunarodnim tržištima iz svojih domova ili kancelarija, sarađujući kako sa globalnim platformama, tako i direktno sa stranim klijentima. U prvom kvartalu 2021. godine u Srbiji je zabeleženo za 14% više prometa nego u prva tri meseca 2020. godine, a jedan od sektora koji se ubrzano širi svakako je industrija igara - rekao nam je Nikola Mehandžić, Business Development direktor Payoneer-a u Srbiji i regionu, kompanije čija je digitalna platforma za prekogranično poslovanje izbor većine srpskih online radnika.
Prema njegovim rečima, obim u ovom sektoru je porastao za 80%.
- Prosečan prihod po korisniku je takođe značajno uvećan, što pokazuje da se industrija igara širi i raste na globalnom nivou - kaže nam on.

"Industrija igara širi i raste na globalnom nivou"/Foto: Payoneer
Video igre iz Srbije downloadovane su ili su kupljene više od 350 miliona puta
Igrice domaćih gejmera našle su put do miliona korisnika širom sveta, beležići rast prihoda u 2020. godini od čak 20 odsto u odnosu na prethodnu, podaci su Srpske asocijacije industrije video igara (SGA). Ukupan prihod tokom 2020. bio je oko 120 miliona evra, koji je ostvaren u najvećem delu u poslovanju sa inostranstom, podaci su Asocijacije.
Rast prihoda uticao je i na porast broja zaposlenih sa projekcijom da će se taj trend nastaviti i tokom ove godine, uz povećanje za više od 60 odsto. U Srbiji ima više od 120 kompanija i timova koji se bave razvojem igara, a zanimljivo je da čak trećinu profesionalaca iz ove industrije čine žene.
Srbija ima veliki potencijal kada je reč o ovom segmentu online poslovanja, za koji čak postoji i mogućnost formalnog obrazovanja. Naime, sredinom avgusta Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu najavio je pokretanje novog studijskog programa – „Vizuelni efekti, animacija i gejm art“, koji će studentima biti dostupan od juna sledeće godine.
Da će se ova oblast i dalje razvijati, govori i podatak da će timovi u Srbiji investirati od 100 do 500.000 evra u projekte razvijanja igara do kraja godine.
Video: TS Ventures krenuo sa radom
(Telegraf Biznis/V.B.)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sale Lo
Gamer od 1995 godine.
Podelite komentar