• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Može li Threads da zaradi više od Tvitera? Obe kompanije imaju svoje Ahilove pete

Vreme čitanja: oko 3 min.

Zakerberg je rekao da u početku neće biti reklama na Threads-u, dok je Mask do sada oterao brojne oglašivače

  • 0
Ilon Mask Elon Musk i Mark Zakerberg, Mark Zuckerberg siluete Foto: Shutterstock

Tehnološki milijarderi Mark Zakerberg i Ilon Mask šalili su se o međusobnom fajtu u ringu, odnosno o fizičkom obračunu. Ali, u poslovnom svetu, borba je već počela.

Nova platforma za razmenu poruka, Threads, uspešno je zaživela širom sveta, o čemu govore i egzaktni podaci: za manje od 24 sata nakon što je Zakerberg lansirao svoju alternativu Tviteru, Threads je već imao oko 30 miliona zahteva za registracija, što mu je dalo kredibilitet.

Posebno treba imati u vidu da ova platforma nije prvi "odgovor" Tviteru u medijskom svetu, ali su druge mreže ostale u zapećku kompanije kojom sada upravlja Ilon Mask.

Čini se da Threads, zasad, uspeva da "probija" barijeru, ali naglašavamo i da je tih "30 miliona" još uvek mali deo stotina miliona korisnika koje uživa Tviter.

Analitičari, uprkos tome, smatraju da je pomenuta brojka "znak" da Zakerbergova Meta ima dobru priliku da pridobije neke od svojih gigantskih korisnika na Fejsbuku, Instagramu i Vocapu, gde ih je više od 3 milijarde.

Takođe, Meta bi mogla da novom aplikacijom "povuče" i nove oglašivače.

Na kraju krajeva, Zakerberg, čija je kompanija Meta prošle godine ostvarila više od 117 milijardi dolara u prodaji, ima zavidnu evidenciju kada je u pitanju oglašavanje, za razliku od Tvitera i Maska koji je svojim postupcima u proteklom periodu rasterao mnoge.

Ipak, Zakerberg je rekao da u početku neće biti reklama na Threads-u, što je kompaniji dalo vremena da natenane podesi aplikaciju, koja omogućava korisnicima da beskonačno skroluju kroz postove, zasnovane isključivo na tekstu.

"Naš pristup će biti isti kao i kod svih ostalih naših proizvoda: prvo učinite da proizvod dobro funkcioniše, zatim vidite da li možete da ga izvedete na jasan put do jedne milijarde ljudi, pa tek onda razmišljajte o monetizaciji", napisao je.

Ali na kraju, reklame na Threads-u bi mogle da dodaju 1% do 5% u ukupnom prihodu Mete, generišući više od 6 milijardi dolara u najoptimističnijem scenariju, napisao je u belešci Džastin Paterson, analitičar za istraživanje kapitala u "KeyBanc Capital Markets", piše BBC.

To nije mnogo, ali nije ni malo, pogotovo jer kompanija nastavlja da traži načine da se bori protiv pada prodaje oglasa, izazvanog strožim pravilima privatnosti od strane Epla. I, vrlo je blizu Tviteru, koji je 2021. ostvario 4,5 milijardi dolara prihoda od reklama, pre nego što je Maskovo preuzimanje izazvalo preokret, piše BBC.

Da li će se taj novac materijalizovati - zavisiće od toga šta će Threads postati, ako ništa drugo, u nedeljama i mesecima koji su pred nama. Mask je u četvrtak bio spreman na kontraudar, navodno preteći sudskim postupkom protiv Mete zbog "krađe poslovnih tajni".

Ali, frustracija zbog Tvitera, koji je vremenom uneo mnogo promena i oterao brojne ljude, upravo njih je ostavila "gladnim" neke bolje alternative.

Međutim, Zakerberg takođe ima komplikovan odnos sa vestima, što je jedna od glavnih funkcija Tvitera. On je rekao da ankete pokazuju kako korisnici žele manje toga na platformama koje on vodi, a u Kanadi se njegova kompanija sprema da blokira lokalno izveštavanje, umesto da plaća tamošnjim provajderima vesti za njihov sadržaj.

Oglašivači će, isto tako, tražiti poverenje - kako ne bi trošili novac na novu platformu, izlažući sebe rizicima povezanim sa pitanjima kao što su dezinformacije i privatnost.

(Telegraf Biznis)

Video: Panakeja nova sorta industrijske konoplje koja osvaja svet

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>