PR struka danas: PRilika ili PRomašaj?
Potrebno je 20 godina da izgradimo reputaciju, a samo pet minuta da je uništimo – rekao je Voren Bafet, uvaženi američki milijarder. Ako stvari krenu nizbrdo, tu nastupa krizni PR, ali da li ova vrsta odnosa s javnošću zbog napredne digitalne analitike postepeno pada u drugi plan?
Nema ozbiljne i jake kompanije bez PR službe koja je tu da podupire uspešno poslovanje kada je „more mirno“, ali i da spremno dočeka iznenadne negativne okolnosti. Istorija beleži brojne primere dobrog kriznog PR-a koji je, ne samo održao renome kompanije, već i okrenuo stvari u sopstvenu korist.
Za širu publiku, PR je sinonim za estradu, politiku i sport
U Srbiji, mediji ovu struku uglavnom posmatraju kroz događaje, a to je pokazalo i nedavno sprovedeno istraživanje "Digital Element"-a. Tema je bila „Stanje PR struke u Srbiji u 2019. godini“, a ciljevi – utvrditi na koji način je PR predstavljen u medijima i kako ga doživljava šira javnost.
Rezultati istraživanja pokazuju da se u proteklom delu godine o PR-u u medijima, po hronološkom redu, izveštavalo kroz: događaje, nagrade, zanimljivosti, obuke, digitalne strategije, agencijske aktivnosti, digitalnu analitiku, krizni PR, i na poslednjem mestu – intervjue. Iz ugla medijske percepcije, PR čine događaji, nagrade i edukacije, ali šira javnost ga najpre posmatra kroz estradu, politiku i sport, odnosno čitalačku publiku privlače tekstovi sa haštagom zanimljivosti.
Novo doba donosi i rastuću digitalnu analitiku čiji alati prete da potisnu krizni PR kao, do sada, glavno strategijsko sredstvo komunikacije. Istraživanje "Digital Element"-a je na konferenciji PRilika 2019. otvorilo još zanimljivih pitanja, te tako saznajemo da su najviralniji tekstovi online medija oni posvećeni nagradama, a direktno sa portala objave se u proseku šeruju 12 puta na društvene mreže.
Da li je PR-u potreban PR?
Kada je reč o demografiji čitalaca, najverniji online vestima su muškarci i zaposleni u privatnom sektoru, kao i ljudi visokog obrazovanja, naročito oni čiji je posao (in)direktno vezan za medijska dešavanja, što je i očekivano. Zanimljivo je da novosti koje se odnose na PR u Srbiji interesuju samo osam odsto studenata, što podržava teoriju da je potraga za kvalitetnim i stručnim mladim kadrom sve teža.
Ono što digitalni PR, između ostalog, podrazumeva jeste uključivanje influensera u promovisanje brenda ili određene društveno važne priče, i bez njega je danas vrlo teško opstati na tržištu. Milenijalcima je ovaj vid odnosa s javnošću svakako bliži, te postoji opravdano uverenje da će PR „oživeti“.
Stručnjacima iz ove oblasti od velike važnosti je i podatak, dobijen putem sprovedenog istraživanja, da viralnog sadržaja o PR-u najmanje ima u mejnstrim medijima, a sasvim logično najviše u onima posvećenim marketingu, digitalu i komunikaciji. Uzimajući u obzir segmente kroz koje čitaoci najpre doživljavaju PR, izveden je zaključak da nemaju pozitivan stav o ovoj struci, barem kada govorimo o Srbiji. Komentari vezani za politički PR imaju najnegativniji ton, a zatim slede sport i estrada.
Prosečan čitalac smatra da se previše ulaže u sportski PR, čime se skreće pažnja sa bitnijih tema u zemlji, kao i da PR tim estradnih zvezda, sudeći po njihovom medijskom nastupu, ne radi dobar posao.
Video: Zbogom pameti
(Telegraf Biznis/B.Đ.)
Video: Snimak iz drona brze saobraćajnice Šabac - Loznica
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Iseljenik
PR? Medijska percepcija? Edukacija? ...? 'Ajmo da se takmičimo ko će više stranih reči da upotrebi! Ending može da vineru bude kozalitet signifikantnog benefita. Publična percepcija će se izdiferencirati i filing će biti da je viner više edukovan, zar ne? PR = public relations = odnosi sa javnošću. Edukacija = obrazovanje. ...
Podelite komentar