DESIGN THINKING: Čemu služe poslovne fensi fraze i da li rade?
Goreo je LinkedIn od sadržaja, najava, oglasa i tumačenja povezanih sa ovim pojmovima. U prvom blogu koji pišem za Biznis Telegraf, osvrnuću se na Design Thinking, a u sledećem na Employer Branding (ako me neko ne preduhitri).
Da pređem na stvar i odgovorim na pitanje iz naslova: DA RADI!
Design Thinking će vama i vašoj organizaciji pomoći pre svega da se prodrmate, izađete iz zone komfora i promisilte o svom okruženju na drugačiji način, što može da dovede do pozitivne promene. Dakle DT metodologija i proces će vam pomoći da preispitate postojeći status kvo i pokušate da stvari pomerite u željenom pravcu, tj. da inovirate na pozitivan način.
Ključni ishod DT metodologije treba da bude pozitivna inovacija u bilo kom smislu: proizvod, usluga, način rada, oblik organizovanja…
Da bi do toga došlo najvažnije je da se tokom celog procesa Design Thinking-a postavlja jedno prosto i logično pitanje: ZAŠTO?
To pitanje je u korenu svakog napretka i služi da se argumentovano preispituju postojeći sistemi i modeli poslovanja, organizacije, mišljenja… Problem je što smo decenijama unazad učeni da upravo ne postavljamo ovo zdravorazumsko pitanje! A bez zdravog razuma nema bilo kakvog ,"thinking-a".
Dalje potrebno je da imamo izgrađene interne i eksterne poslovne mreže kao drugi ključni preduslov za uspešan DT proces.
Kreativnost i inovacija su pozitivni ishodi poslovnog umrežavanja, naročito internog. Nema (ima ali su izuzeci) usamljenih genija u organizacijama koji donose inovacije, već timova koji su povezani, dele ideje, koriste tehnologiju na pametan način itd. DT proces može da stvori tu vrstu povezanosti koja doprinosi i podstiče kreativnost i inovaciju.
Osim toga inovacije ne moraju nužno da dolaze sa vrha, već ih treba tražiti u celoj organizaciji, što je više saradnika koji se vode zdravim razumom a ne šablonima biće i više ideja i predloga za unapređenje, a neki od njih će biti zaista vredni i pomeraže stvari napred.
Da zaključim Design Thinking proces organizacijama može da pomogne da kreiraju sistem koji podržava nastanak i razvoj ideja koje vode ka pozitivnim inovacijama bilo kog tipa.
Tema je obimna i kompleksna i ovde nema prostora za ulazak u detalje, ali mogu da vam preporučim nekoliko mesta na kojima možete da savladate ovu metodologiju. Za pojedince on line kurs Design Thinking and Creativity for Innovation koji traje 10 nedelja i na sistematičan način obrađuje temu, uz napomenu da je zahtevan u pogledu angažmana. Za kompanije mogu da preporučim dvodnevnu Design Thining in house obuku Mokrogorske škole menadžmenta, a za startup zajednicu pre svega ICT Hub-ove radionice.
Želim vam svima uspešnu poslovnu godinu, profesionalni i lični razvoj!
(Autor: Bojan Balaž, rukovodilac marketinga i prodaje, Mokrogorska škola menadžmenta)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
JO
Služe da lakše prepoznamo pokondirene tikve. Komi fo, komi fo.
Podelite komentar