Brendiranje poslodavaca – šta pričaju o vama posle 17 h?
Na mrežama možemo da pronađemo tekstove na temu brendiranja poslodavaca brojne su konferencije i poslovna okupljanja (i sam sam organizovao jednu) ali i pokreću se novi biznisi koji su fokusirani upravo na employer branding.
Najčešće se pod EB podrazumeva ono što o svojoj kompaniji pričaju zaposleni u privatnim razgovorima sa svojim prijateljima, poznanicima, rodbinom... Takođe i utisak koji ostavljaju na potencijalne kandidate tokom procesa regrutacije novih kandidata.
Ovo bih proširio i na ono što poslovni partneri pričaju o nekoj kompaniji. Dakle, ključni stejkholderi u procesu brendiranja poslodavaca su trenutni i bivši zaposleni i poslovni partneri.
Šta Employer Branding nije?
*Stoni fudbal i bilijar
*Lazy beg i Sony PlayStation
*Ceđeni citrusi i rad od kuće
*Dizajnirani oglas na Infostud Poslovi koji sadrži gore navedene sastojke
*Bilbordi i reklame koji pripadnike generacije Z uveravaju da je cool ceo dan peći i prodavati pljeskavice preko omladinske zadruge.
Ove i slične prakse su na poslovni horizont Srbije došle sa eksplozijom IT firmi koje u manjku ‘’matorih java developera’’ pokušavaju jedna od druge da preuzmu postojeće. Slična je situacija i sa drugim etabliranim biznisima gde ekonomska emigracija i negativni prirodni priraštaj uzimaju danak. Trka u ponudi i komunikaciji benefita polako ulazi u terminalnu fazu, a kao i mnogi drugi tako će završiti i ovaj hype.
Šta Employer Branding jeste?
(u trenutnoj fazi razvoja privrednog ambijenta i kulture poslovanja u Srbiji)
*Poštovanje Zakona o radu i Ugovora o radu
*Poštovanje ličnosti zaposlenog, njegovog privatnog života i privatnih potreba
*Jasno oglašene pozicije
*Feedback kandidatima, naročito onima koji nisu prošli konkurs
*Odgovaranje na mejlove poslovnim partnerima
Kao što vidite naveo sam nekoliko bazičnih stvari koje bi trebale da se podrazumevaju ali to još uvek u našim uslovima nije većinski slučaj, ali EB gura stvari u dobrom pravcu i to je primetan trend proteklih nekoliko godina.
Kakva je veza između EB i klasičnih teorija motivacije?
Krajnji cilj svake EB kampanje je da privuče i zadrži kvalitetne i motivisane kandidate. Potrebno je dobro razumeti koja je motivacija kandidata kada procenjuje neku kompaniju. Postoji nekoliko klasičnih teorija motivacije a izdvojio bi Hercbergovu dvofaktorsku teoriju.
Prvi grupa faktora su higijenski, koji se u suštini podrazumevaju i ne vode motivaciji ali mogu da vode nezadovoljstvu ako nisu adekvatno adresirani. To su pre svega materijalni uslovi: zarada, bonusi, uslovi rada i dr. Oni su neophodni ali nisu elementi na kojima treba graditi EB komunikaciju.
Druga grupa su motivatori, viši faktori koji su vezani za čovekovu samoaktuelizaciju: posao koji se obavlja, priznanje za uspeh, napredovanje i sl. Njih kandidat može da pronađe pre svega u misiji i vrednostima kompanije.
Misija i vrednosti su pojedinačno najvažniji delovi svake EB kampanje za privlačenje i zadržavanje "pravog čoveka na pravom mestu", pod uslovom da su higijenski faktori ispunjeni u potpunosti.
(Autor: Bojan Balaž, rukovodilac marketinga i prodaje, Mokrogorska škola menadžmenta)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ada
Mnogo brate filozofiranja. Opet i uvek su najgore prolazili majstori u proizvodnji. Dok oni rade i stvaraju dohodak, ovi gore samo filozofiraju i pametuju. Najbolja motivacija za radnike je odlicna plata, i uslovi. Ne treba njima nikakve price.
Podelite komentar