Brendiranje poslodavaca – šta pričaju o vama posle 17 h?
Ko su ključni stejkholderi za vašu kompaniju?
Na mrežama možemo da pronađemo tekstove na temu brendiranja poslodavaca brojne su konferencije i poslovna okupljanja (i sam sam organizovao jednu) ali i pokreću se novi biznisi koji su fokusirani upravo na employer branding.
Najčešće se pod EB podrazumeva ono što o svojoj kompaniji pričaju zaposleni u privatnim razgovorima sa svojim prijateljima, poznanicima, rodbinom... Takođe i utisak koji ostavljaju na potencijalne kandidate tokom procesa regrutacije novih kandidata.
Ovo bih proširio i na ono što poslovni partneri pričaju o nekoj kompaniji. Dakle, ključni stejkholderi u procesu brendiranja poslodavaca su trenutni i bivši zaposleni i poslovni partneri.
Šta Employer Branding nije?
*Stoni fudbal i bilijar
*Lazy beg i Sony PlayStation
*Ceđeni citrusi i rad od kuće
*Dizajnirani oglas na Infostud Poslovi koji sadrži gore navedene sastojke
*Bilbordi i reklame koji pripadnike generacije Z uveravaju da je cool ceo dan peći i prodavati pljeskavice preko omladinske zadruge.
Ove i slične prakse su na poslovni horizont Srbije došle sa eksplozijom IT firmi koje u manjku ‘’matorih java developera’’ pokušavaju jedna od druge da preuzmu postojeće. Slična je situacija i sa drugim etabliranim biznisima gde ekonomska emigracija i negativni prirodni priraštaj uzimaju danak. Trka u ponudi i komunikaciji benefita polako ulazi u terminalnu fazu, a kao i mnogi drugi tako će završiti i ovaj hype.
Šta Employer Branding jeste?
(u trenutnoj fazi razvoja privrednog ambijenta i kulture poslovanja u Srbiji)
*Poštovanje Zakona o radu i Ugovora o radu
*Poštovanje ličnosti zaposlenog, njegovog privatnog života i privatnih potreba
*Jasno oglašene pozicije
*Feedback kandidatima, naročito onima koji nisu prošli konkurs
*Odgovaranje na mejlove poslovnim partnerima
Kao što vidite naveo sam nekoliko bazičnih stvari koje bi trebale da se podrazumevaju ali to još uvek u našim uslovima nije većinski slučaj, ali EB gura stvari u dobrom pravcu i to je primetan trend proteklih nekoliko godina.
Kakva je veza između EB i klasičnih teorija motivacije?
Krajnji cilj svake EB kampanje je da privuče i zadrži kvalitetne i motivisane kandidate. Potrebno je dobro razumeti koja je motivacija kandidata kada procenjuje neku kompaniju. Postoji nekoliko klasičnih teorija motivacije a izdvojio bi Hercbergovu dvofaktorsku teoriju.
Prvi grupa faktora su higijenski, koji se u suštini podrazumevaju i ne vode motivaciji ali mogu da vode nezadovoljstvu ako nisu adekvatno adresirani. To su pre svega materijalni uslovi: zarada, bonusi, uslovi rada i dr. Oni su neophodni ali nisu elementi na kojima treba graditi EB komunikaciju.
Druga grupa su motivatori, viši faktori koji su vezani za čovekovu samoaktuelizaciju: posao koji se obavlja, priznanje za uspeh, napredovanje i sl. Njih kandidat može da pronađe pre svega u misiji i vrednostima kompanije.
Misija i vrednosti su pojedinačno najvažniji delovi svake EB kampanje za privlačenje i zadržavanje "pravog čoveka na pravom mestu", pod uslovom da su higijenski faktori ispunjeni u potpunosti.
(Autor: Bojan Balaž, rukovodilac marketinga i prodaje, Mokrogorska škola menadžmenta)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ada
Mnogo brate filozofiranja. Opet i uvek su najgore prolazili majstori u proizvodnji. Dok oni rade i stvaraju dohodak, ovi gore samo filozofiraju i pametuju. Najbolja motivacija za radnike je odlicna plata, i uslovi. Ne treba njima nikakve price.
Podelite komentar