• 1

Zarađuju mnogo, ali im nije lako: Gejmeri sve češće žrtve burnout sindroma

Ograničena komunikacija s kolegama, nerealni zahtevi poslodavaca i suočavanje sa temama o nasilju, samo su neki od razloga zašto gejmeri nevoljno odlaze na posao

  • 1

Prošle godine, gejming industrija je zaradila oko 150 milijardi neto prihoda, a prognoza je da će do 2020. ta cifra daleko preći 200 milijardi dolara. Oni koji prave video igre nesporno zarađuju mnogo, čak i u Srbiji, ali da li je novac dovoljan motiv da budu zadovoljni?

Iako posao deluje zabavno i kreativno, svakako i unosan, Nejtan Ortega kaže da vremenom na površinu isplivava sve ono manje lepo. On se zbog zaposlenja u gejming kompaniji čak preselio iz Teksasa u Kaliforniju, ali je ubrzo počeo da oseća sve jači pritisak i da čak iskašljava krv.

- Svaka igra koju volite, bilo da "kradete automobile", pucate u kauboje ili se obračunavate s nacistima, ide preko "naših leđa". Najveći problem je što rukovodioci traže izmene u poslednjem trenutku, kreatori igrica su onda po velikim stresom, a krajnji proizvod uglavnom ne bude zadovoljavajući - kaže Ortega.

Naglašava da je mesecima radio na igrici u kojoj se ljudi međusobno ubijaju, iako su mi i doktor i terapeut rekli da da otkaz. Deset kreatora se poverilo magazinu Time, a svi su rekli kako postoji verovanje da je samo bitno "dočepati" se pozicije u ovakvim profitabilnim kompanijama i raditi po svaku cenu.

Ne funkcionišu sve gejming kompanije ovako, ali primera je mnogo.

Izvršni direktor kompanije "Rockstar Games", koja je pablišovala igricu "Red Dead Redemption 2", kaže da je intervjuisao kandidate za posao koji su znali da rade 100 sati u kontinuitetu da bi završili igricu u zadatom roku.

Kompanija "Activision Blizzard" je 2018, nezadovoljna radom svojih zaposlenih, podelila 800 otkaza, iako je te godine ostvarila 7,5 milijardi dolara prihoda.

Problema u ovoj industriji ima mnogo. Neki se žale i na loše odnose s kolegama, odnosno na to da su ljudi slabo voljni da pomažu i da ceo dan gledaju u svoje monitore. Komunikacija je zapostavljena, a mnogi kreativci se osećaju kao roboti. Kada se sve to nakupi, dolaze do onoga što se naziva burn out sindrom, odnosno sagorevanje na poslu.

Pre nekoliko godina, kompaniju "Riot Games", čija je igrica League of Legends, napustilo je 150 radnika jer smatraju da se kompanija nije trudila dovoljno da odgovori na učestale pojave seksizma. Jedan od kretora video igara, koji je radio za "Mortal Kombat 11", rekao je da mu je dijagnostikovan PTSD (posttraumatski stresni poremećaj), nakon godina provedenih u gejming industriji i pravljenja sadržaja s elementima nasilja i tuče.

Video: Holandski brend „Trust“ ugostio je poznate gejmere i posetioce na najvećem gejming festivalu na Balkanu

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pravednik

    To je realnost, zaradi 7.5 milijardi i nezadovoljan, nije zaradio 9 i da ih dobije dovoljno je da otpusti x+1 osobu... Ljudi, ili učenje i najbolji u svojoj branši, ili glavu u pesak i kupi vazelin da ne boli duša... Neće niko pomoći, čak će se truditi da odmognu, poslovna logika...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke