• 2

Da li ste osoba koja aplicira za svaki posao? Ne, to vam ne povećava šanse za zaposlenje

Koliko god da vam se dopada neka kompanija, ako se prijavite na svaki oglas koji nudi - stručnjaci kažu da vas to karakteriše kao "očajnika koji želi da radi bilo šta"

  • 2
posao, laptop, produktivnost

Pixabay.com

Želja za zaposlenjem u određenoj kompaniji je jedno, a slanje CV-ja za svaku radnu poziciju koju ona nudi - nešto sasvim drugo. Ako ste kandidat koji aplicira za sve, odajete utisak osobe koja nema jasnu viziju šta želi da radi, na šta da se fokusira i kako da doprinese novom kolektivu.

Iz ugla poslodavca, to nije dobro. Zabluda je da javljanje na što više oglasa, stvara veće šanse za zaposlenje. Naprotiv. Stručnjaci iz HR službe, koji se time bave godinama, pažljivo analiziraju ne samo vašu biografiju, ključne reči u njoj i vaše kvalifikacije, već i na koji način pristupate poslu.

Savetnica za rast karijere, Ešli Votkins, kaže da "ne želite da delujete kao neko ko prihvata bilo šta, i da pošaljete takvu očajničku poruku". - To što ćete aplicirati za 15 različitih poslova, ne znači da ste posvećeni firmi. To govori o tome da ne znate šta želite, i tražite od poslodavca da odluči šta je najbolje za vas - kaže ona.

Mnogi ljudi prave ove greške posebno nakon dugog traženja posla, ali vam to neće olakšati proces. U nekim situacijama, međutim, dobro je prijaviti se na više oglasa ako su pozicije slične, a vaša struka višestrana.

Na duže staze se ispostavilo kao loše i prijavljivati se na položaje koji su ispod vašeg nivoa znanja, jer ćete ubrzo početi da stagnirate, da budete nezadovoljni - ili platom, ili tempom i načinom rada, ili opštim uslovima.

- Ne preterujem kada kažem da se kandidati prijave na 50 različitih poslova. Njihove prijave ne razmatramo ozbiljno, nam ne ulivaju poverenje, nisu usmerene prema određenom cilju - kaže Votkins, i dodaje da ovakav pristup nesumnjivo šalje negativnu sliku o kandidatu.

Sa druge strane, ako je vaš argument da ste svestrani i da se razumete u razne stvari, pa zato konkurišete za svašta nešto - kompanije ni to ne vole. Onda se pitaju da li ste i u jednoj stvari dobri, ako ste fokusirani na nekoliko njih u isto vreme?

Manje je nekad više. Sedite i razmislite šta je ono što vas zaista zanim i u čemu možete "opstati" dugoročno. Ako ste tip osobe kojoj ide od ruke rad za računarom, kancelarijski posao i delimična izolacija u radu, onda za vas zasigurno nije pregovarački posao, prodaja ili, na primer, prezentacija.

Video: Da li je teže raditi u državnom ili privatnom sektoru?

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rastko

    Znaju i oni sami da su ocajnici ali im tesko da to prihvate a jos teze ih prihvata okolina pa hteli ne hteli mora da apliciraju da bi bili u fazonu i u trendu.

  • Rastko

    Ma nisu ocajnici samo im se cini.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke