Od oglasa u novinama do ličnog brendiranja na internetu. Koliko se promenio proces zapošljavanja?
Kada je analitičar za IT podršku, Nik Lenkaster, u aprilu naprasno postao "višak" zbog pandemije, bio je povređen i šokiran, jer mu je nadređeni, za kojeg je radio prethodnih 17 godina, u samo nekoliko reči rekao da je to njegov poslednji dan na poslu.
Kaže da je davne 2003, kada je poslednji put tražio posao, proces bio mnogo jednostavniji.
- Video sam oglas u novinama, pisao kompaniji, otišao na razgovor i dobio posao na prvom sastanku - priseća se ovaj stručnjak, i dodaje da je pandemija donela velike probleme na tržištu rada, pre svega, za one koji konkurišu za posao.
Situacija je gora ako se mnogo kandidata takmiči za "manje" poslovne uloge. Lenkaster je proučavao oglase, slao CV, popunjavao razne druge formulare i na kraju pravio tabele, kako bi analizirao svaku poziciju za koju se prijavio.
Da bi povećao svoje šanse, Lenkaster je tražio pomoć od svojih vršnjaka, kada je reč o sastavljanju biografije za posao, a obnovio je i svoj veb sajt, gde je izrazio svoje sposobnosti. To je ono što naziva "lično brendiranje", i što može da ga izdvoji iz mase.
U prepiskama je koristio logotip sa svojim imenom, a čak je snimio i kratki promo video o svojoj karijeri i mogućnostima, koji je postavio na LinkedIn, piše CNBC.
Nakon četiri meseca i 200 poslatih aplikacija za posao, Lenkaster se zaposlio u struci, a ima savet za sve koji ovih dana imaju onlajn razgovore za posao: "Gledajte svog anketara u oči, budite puni samopouzdanja i ubedite ga da ste baš vi prava osoba za datu poziciju".
Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.