Katarina je tražila posao 10 meseci: Firme joj krale ideje, bez fidbeka, a onda je izazvala buru
Svaki odnos, bio on privatan ili poslovan, ima jedan uslov kao pokazatelj uspešnosti - to je dvosmerna komunikacija. Kandidati se često žale na "muk" s druge strane, odnosno na izostajanje povratne informacije prilikom apliciranja za posao.
Fidbek (feedback), nakon izvršene prijave za posao, tek ponekad je deo tzv. employer branding strategije, a trebalo bi da se podrazumeva. Problem je, naime, još dalekosežniji.
Kako navodi istraživanje "Talent Adore", od 80 do 90 posto kandidata za posao kaže da pozitivno ili negativno iskustvo utiče na promenu mišljenja o određenoj kompaniji, piše Poslovni.hr. Dakle, tu je pre svega HR služba stavljena pred izazov.
Bilo je samo pitanje trenutka kada će o ovom problemu neko početi da priča, a to se i desilo prošle godine, kada se na ovaj potez odlučila Katarina Dropulić. Ona je na LinkedIn-u prikazala realnu sliku koja se dešava tokom procesa odabira radnika.
Posao je tražila od februara do novembra, poslala je više od 100 prijava za posao, a odgovor je dobila samo od 20 firmi. Njene objave videlo je više od 150.000 ljudi, a usledili su i komentari da će "tim postupcima sebi zatvoriti vrata".
Međutim, kako je istakla za Poslovni dnevnik, odustajanje nije bilo opcija, a nakon gostovanja u nekim od medija, stigli su joj i prvi upiti za saradnju, koje je pretočila u pokretanje svog biznisa.
- Često čitam savete vezane za zapošljavanje, od toga kako sastaviti CV do toga kako se predstaviti na razgovoru, ali ne postoji nijedan članak o tome kako se potencijalni poslodavac treba ponašati prema zaposlenom, kako sastaviti transparentan i jasan oglas... - kaže Katarina.
Dropulićeva dodaje da je "krajnje vreme da loše poslovne prakse na ovim prostorima prestanu da se primenjuju, i uzimaju zdravo za gotovo". Kako i sama ističe, objavama na LinkedIn-u otvorila je Pandorinu kutiju, a problemi prilikom zapošljavanja sežu još jedan korak dalje.
Među 20-ak pristiglih odgovara, Katarina je u nekoliko navrata pozvana u dalje krugove. Tu je uočila novi problem, a odnosio se na samo testiranje, za koje se čini da i nije najtransparentnije rešenje.
- Testiranja su još jedan deo o kojem moramo da pričamo, jer kandidati i njihova rešenja i ideje nisu dovoljno zaštićeni i podložni su zloupotrebi. Radim u kreativnoj industriji i sadržaj testova je veoma opsežan, detaljan, zahteva se izrada kompletnih projekata i strategija koje se tiču problematike firme i njenih klijenata - priča Katarina.
Dodaje da je nekoliko puta uočila svoje ideje i tekstove na web stranicama i društvenim mrežama kompanija u kojima je tražila posao. "Kao osoba koja želi pokazati svoje znanje i veštine, gubila sam dane izrađivajući sve traženo, nakon čega ne bih dobila nikakav fidbek. Od nekih poslodavaca sam dobila odgovor da su postupak selekcije odložili ili zatvorili, da sam prekvalifikovana i slično", zaključuje.
Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.