• 1

Kako da privučete najbolji kadar? Ulažite u "benefite", to je novi hit u biznisu

Pokazalo se da su benefiti koje poslodavci nude, uglavnom, dobrovoljno zdravstveno osiguranje, članstvo u teretani, parking mesto, budžet za edukaciju, ali i razni loyalty i slični programi. Ipak, koliko se sve to realizuje u praksi?

  • 1
Žena devojka posao meditacija koncentracija

Foto-Ilustracija: Shutterstock

Trendovi na tržištu rada menjaju se svakodnevno, kako u svetu, tako i kod nas.

Veoma je važno u kakvoj sredini radite, pre svega, zbog vašeg mentalnog zdravlja. Studije nalažu da je sve više slučajeva "sindroma izgaranja", a pandemija je dodatno naglasila neke probleme.

Takođe, neće biti tako lako vratiti se u redovne tokove, posle pauze u radu ili rada na daljinu. Zapravo, obavljanje posla od kuće ili hibridni sistem rada - sasvim izvesno će nastaviti da "žive" i posle korone.

I radnicima u Srbiji je, bez obzira na uslove ili okolnosti, sve važnije to u kakvoj kompaniji rade, ko su im kolege i šefovi, a vode računa i o tome da li im firma pruža mogućnost za napredovanje, i da li osim plate - nudi i neke druge benefite.

Pokazalo se da su benefiti koje poslodavci nude, uglavnom, dobrovoljno zdravstveno osiguranje, članstvo u teretani, parking mesto, budžet za edukaciju, ali i razni loyalty i slični programi.

Ipak, koliko se sve to realizuje u praksi?

Prema podacima, koje otkriva Poslovi Infostud, samo 41.9% zaposlenih smatra da u potpunosti uspeva da iskoristi benefite koje im poslodavac pruža. Drugim rečima, poslodavci neadekvatno troše blizu 60% budžeta za benefite.

Zaključak je da bi kompanije trebalo da dozvole zaposlenima da svakog meseca potpuno samostalno prave selekciju benefita koje žele i koje će koristiti, a u okviru budžeta koji poslodavac odredi i usklađeno sa svim poreskim propisima.

Biznis posao devojka žena restoran posao hostesa

Foto: Shutterstock

Šta zaposleni žele?

Ova tema je posebno važna imajući u vidu da mnogo zaposlenih radi i prekovremeno, i to posebno sada u periodu pandemije, kada većina i dalje radi na daljinu. Potrebno ih je motivisati i ohrabriti, ali i nagraditi.

U poslovnom svetu je sve poznatiji izraz "employer branding", koji se odnosi na građenje brenda poželjnog poslodavca - čemu verovatno teži svaka firma. Cilj je, naravno, da privuku najbolje ljude.

S druge strane, u nekim sferama je konkurencija velika, i nije lako privući talente. Stoga su moguće rešenje upravo fleksibilni benefiti. To je inovacija koja može da napravi razliku u očima kandidata.

- Proizvodom koji smo razvili u potpunosti redefinišemo taj segment HR procesa i otvaramo vrata primene people analytics-a i merljivog uticaja investicije u benefite na privlačenje, zadržavanje i motivaciju zaposlenih u kompanijama. Partnerstvo sa Poslovi Infostud za nas predstavlja veliki korak, jer se povezujemo sa najvećim igračem na tržištu - rekao je suosnivač platforme benefiti.rs, Vladimi Jelić.

Video: Roboti neće ukrasti poslove, u Srbiji školujemo kadar koji će biti spreman za budućnost

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 10%

    Zaposleni traze vece plate i odmor zasluzeni🤪,posao treba pretvoriti u atraktivnost i dinamiku na takav nacin produktivnost radnika je maksimalno iskoriscena ,to je ono sto im podize adrenalin za nove poduhvate ,u takvom fer pleju biznisa poslodavac -radnik svi ce biti zadovoljni

    4
    0

    Podelite komentar

Google preporuke