Šta vodi ka uspehu i usred krize? Usvojite ovih 10 veština i 2022. godina je vaša!

 
  • 1

Kada se osvrnemo iza sebe, možda je ova godina "podbacila", jer smo očekivali da će pandemiji doći kraj, da više neće biti zaključavanja, blokada, otkazanih letova, širenja novih sojeva i, što je najvažnije, ugrožavanja ljudskog zdravlja.

Ipak, činjenica je da je i ove, kao i 2020, biznis trpeo, u raznim sferama: počev od auto-industrije i svake druge srodne oblasti, usled nestašice čipova, preko turizma i uslužnih delatnosti, pa do zastoja u velikim kompanijama (npr. tehnološkim, finansijskim).

Menadžeri su se, opet, našli pred izazovom: kako upravljati poslovanjem, kada se radnici opet ne vraćaju na posao, a omikron unosi novu tenziju? Ponavlja se scenario iz prošle godine, doduše, uz - čini se - manje straha. Ali, pitate li poslodavce širom sveta - kako je sada? Reći će vam da je i dalje neizvesno.

Oblast nekretnina je procvetala i tako će ostati u narednim godinama, ali to je samo jedan segment tržišta rada. Doduše, kineski divovi iz pomenute sfere suočavaju se sa nezapamćenom krizom, ali je situacija, globalno, plodonosna za vlasnike nekretnine, posrednike i banke.

I biznis dostave se pokazao u dobrom svetlu ove godine, budući da se nastavio trend naručivanja robe preko interneta.

- Najtraženija roba na internetu u Srbiji je i dalje odeća i sportska oprema, čiji je rast u prošloj godini uvećan 100 odsto, dok je poručivanje hrane u uslovima pandemije uvećano za čak 200 odsto, a slede ih kupovina tehnike i računarske opreme - rečeno je nedavno za Telegraf Biznis, iz AmCham odbora za sivu ekonomiju.

Suma sumarum, stanje je raznoliko; neki poslovi su u zenitu, neki na ivici propasti, a neki se "klackaju", čekajući bolju poslovnu klimu i kraj krize. Ali, jedno je sigurno, svakome treba usavršavanje. Stoga vam predstavljamo veštine "zlata vredne", koje bi menadžeri trebalo da usvoje za uspešniju 2022. godinu.

Nova godina 2022 planovi uspeh Foto: Shutterstock

Veštine koje su pred vama, zapravo su skup onih odlika koje su preporučivale akademske studije, poslovni magazini, LinkedIn mreža, ankete o karijeri - a koje će vam pomoći da unapredite svoj biznis i odnos sa zaposlenima i saradnicima.

Komunikacija

Stara koliko i čovečanstvo, komunikacija je presudna za dobro funkcionisanje bilo gde, bilo s kim i bilo kada. Ali, nije svaka komunikacija konstruktivna. Imperativ je da zaposleni i menadžeri budu u stanju da saslušaju jedni druge,kao i saradnike, kupce, podređene i nadređene, a zatim i da odgovore adekvatno. To znači da menjate svoj stil u skladu sa svojom publikom, kao i da budete u mogućnosti da koherentno i ubedljivo podelite svoj stav. Harvard Business Review (HBR) ističe ovu veštinu kao posebno važnu za sve koji rade na daljinu.

Ukazivanje poštovanja

Poštovanje treba da bude srž svakog odnosa, nevezano za hijerarhiju u firmi. Prema Glassdoor anketi, nepoštovanje je bilo najčešće citirani problem kod menadžera: naime, 43% ispitanika reklo je da su imali šefa koji ne poštuje ništa. Kada se zaposleni ne osećaju poštovano, manje je verovatno da će govoriti na sastancima ili deliti ideje, a to povećava stres na radnom mestu.

posao, kancelarija Foto: Freepik

Moć ubeđivanja

Ovo je posebno važno za menadžere, prema LinkedIn-u, i nešto što bi regruteri za zapošljavanje trebalo da traže kod kandidata. Čime god da se bavite, a posebno u oblasti trgovine, da biste unapredili svoju karijeru - potrebno je da poboljšate svoju sposobnost efikasnog predstavljanja ideja.

Otvorenost i iskreni fidbek

To ne znači nužno da ste dostupni u bilo kom trenutku u toku dana, već da ste otvoreni za slušanje o problemima, greškama i drugim izazovima na radnom mestu, kao i da odgovorite na fer i nepristrasan način. Prema podacima The Predictive Index-a, 80% zaposlenih smatra da može da pristupi svom šefu sa iznošenjem nekog problema, što je dobro.

Međutim, samo 67% smatra da "ima pravo" da pogreši, a da im menadžer to ne zameri.

Takođe, povezano sa iskrenošću i komunikacijom, davanje poštenih povratnih informacija je važna veština koja uključuje razumevanje pozicija zaposlenih, njihovih talenata i potreba.

posao, kancelarija Foto: Freepik

Opreznost

Promišljenost podrazumeva da imate na umu svoje podređene, a izražava se na mnogo načina - empatija prema kolegi sa posla koji ima probleme kod kuće ili uviđanje da svaki od članova tima u svađi može imati valjane argumente. To takođe znači da ne zaboravite da date "kredit" onome kome treba, ako je to zaslužio, kao i da mislite na datume poput rođendana ili godišnjice rada u firmi. Promišljenost čini da se zaposleni osećaju cenjeno.

Makromenadžment

Suprotno od mikromenadžmenta, ovaj pojam podrazumeva da upravljate timom - indirektno. Dakle, ne morate lično biti "upleteni" u svaki problem ili izazov, ali je važno da oformite dobar tim od poverenja, odnosno menadžere koji će vam biti "desna ruka".

Makromenadžeri se više fokusiraju na širu sliku, a manje na svakodnevne operacije, dajući radnicima više slobode da obave posao. Makromenadžment zahteva poverenje, ali može dovesti do manje stresnog, kreativnijeg radnog okruženja koje omogućava zaposlenima da rastu.

Uspešno vođenje sastanka

Tokom pandemije je postalo jasno koliko je važno da vođa sastanka drži pažnju i govori jasno, a efektno, budući da nije bilo lako preneti "uživo" atmosferu - na onlajn svet. Koliko puta ste bili na sastanku koji je dugo trajao, a vi ste sa njega izašli frustrirani, jer je dominirala samo jedna osoba, eventualno dve? Održavanje dobrog sastanka je važna veština, koja podrazumeva da svako ko mu prisustvuje - bude (pro)aktivan.

posao Foto: Freepik

Odlučnost

Odlučnost možda ne izgleda kao "veština", sama po sebi, ali je važna, tzv. meka veština (soft skill), koja uliva poverenje. Mnogi ljudi veruju da odlučnost znači biti u stanju da donosite brze odluke i da ih se pridržavate. Iako je u nekim trenucima brzina od vitalnog značaja, prava veština je znati kada i kako tražiti potrebne informacije i pravilno rasuđivati u donošenju odluka.

Kreativnost

Negovanje radnog okruženja koje podstiče kreativnost je važna veština za ljude i liderstvo. Vraćamo se na poverenje i komunikaciju: to takođe znači i pružanje vremena zaposlenima da razmisle i, možda, odbiju neke ideje, da podstiču humor, koji pomaže ljudima da uđu u opuštenije u posao. Važno je misliti "izvan kutije".

Video: Nebojša Matić o optimizaciji rada: Važan je dogovor, treba pustiti ljude da na miru rade svoj posao

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • mihailovic

    30. decembar 2021 | 09:06

    ""Oblast nekretnina je procvetala i tako će ostati u narednim godinama,"" ______________________________________________________________ Sa mesecnom platom od 400 € nemozes kupiti valjane cipele a ne nekretninu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>