• 1

Kriza je trajno promenila tržište na 3 nivoa: "Radnici više traže, a manje trpe. Čekaju pravu šansu"

Amerikanci sada učestalije preispituju svoj odnos prema poslu. Radnici imaju mnogo veća očekivanja od poslodavaca nego ikada ranije

  • 1
Tržište rada Foto: Shutterstock

Ulaskom u treću godinu pandemije, možemo da konstatujemo da tržište rada danas izgleda značajno drugačije nego pre krize.

"U LinkedIn-u, moj tim naučnika i ekonomista koji se bave podacima, ima jedinstven pogled na to kako su se načini rada promenili: kroz prizmu više od 180 miliona američkih radnika i više od 97.000 američkih kompanija koje koriste našu platformu, gde jedna osoba dobije posao svakih 15 sekundi", kaže stručnjak sa poslovne društvene mreže, Karin Kimbro.

Sa rekordnih 4,5 miliona Amerikanaca koji su dali otkaz samo u novembru, dodaje u tekstu za CNN, mnogi su ovaj period ogromnih promena nazvali Velikom ostavkom. "Ali, mi više volimo termin Velika reorganizacija, koji preciznije karakteriše glavne promene u svim aspektima rada koji prevazilaze samo stope napuštanja".

Kaže da Amerikanci sada učestalije preispituju svoj odnos prema poslu. Radnici imaju mnogo veća očekivanja od poslodavaca nego ikada ranije. Kako bi slika o tome šta se dešava bila jasnija, Kimbro i njen tim su uzeli podatke o radnoj snazi u SAD, iz baze LinkedIn-a, da bi identifikovali tri najveće promene u načinu rada.

Kako radimo: Rad na daljinu je postao veoma atraktivan

U martu 2020. samo jedan na svakih 67 plaćenih poslova u SAD, objavljenih na LinkedIn-u, nudio je rad na daljinu. Do početka 2022. taj broj je značajno porastao: sada je otprilike svaki šesti. Ovakvi poslovi privlače više od 2,5 puta veći udeo prijava za posao u poređenju sa poslovima koji podrazumevaju odlazak u kancelariju, prema izveštaju. Čak iako se rokovi povratka u kancelariju i dalje menjaju, radnici ne pokazuju ništa manje interesovanje za hibridne opcije ili one "na daljinu".

Prema podacima LinkedIn ankete, 87% zaposlenih bi radije bilo udaljeno najmanje polovinu vremena, čak i nakon što je bezbedno da se vrate na svoje radno mesto. U sve konkurentnijem okruženju zapošljavanja, poslodavci u mnogim sektorima moraju ponovo da preispitaju svoje politike rada i pristup poslu, kako bi održali korak sa ovim porastom interesovanja za rad na daljinu i fleksibilan rad.

Ljubav posao Foto: Shutterstock

Gde radimo: Radnici brže menjaju pozicije

Dok najnoviji vladini (SAD) podaci pokazuju da broj Amerikanaca koji napuštaju svoje poslove vrtoglavo raste, posebno među mnogim industrijama na prvoj liniji "fronta", podaci LinkedIn-a pokazuju da su stope zapošljavanja takođe povišene - što znači da većina radnika ne odustaje od posla kako ne bi radila uopšte, već "grabi" nove, a često i bolje prilike.

Do kraja 2021, udeo članova LinkedIn-a u SAD koji menjaju posao porastao je za 37% u odnosu na 2020. i za više od 32% u odnosu na 2019. godinu. Prema Izveštaju o radnoj snazi, koji je sastavila ova mreža, u novembru 2021. zabeležena je najveća stopa zapošljavanja otkako su počeli da beleže podatke o tome, 2015. godine.

Zašto radimo: Osnaženi radnici zahtevaju više

Borba za talente je postala žestoka, a u mnogim sektorima, zaposleni imaju prednost. Više nego ikada pre, radnici koriste svoje veštine i iskustva kako bi zahtevali više od svojih poslodavaca i kako bi dobili ono što žele. Novi podaci iz LinkedIn-ovog izveštaja Global Talent Trends bacaju jače svetlo na to kako je fleksibilnost postala ključna za privlačenje i zadržavanje vrhunskih talenata.

LinkedIn je od 2019. zabeležio ogroman porast (više od 80%) na poslovima u kojima se pominje fleksibilnost. A kada su zaposleni zadovoljni svojim kompanijama, 2,6 puta je veća verovatnoća da će prijaviti da su srećni na poslu. Uopšteno gledano, takođe je primetno da su ljudi koji traže posao postali izbirljiviji - i spremni su da sačekaju i traže savršeno rešenje, više nego pre.

Video: Daj, ti ćeš sada u doba korone da pokreneš svoj biznis?! Kako je Tamara uspela da lansira brend

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>