Kako da vam 2022. bude uspešnija od prethodnih godina? Ugledni profesor deli dragocene savete

 ≫ 
  • 0

Godine koje su iza nas bile su "obojene krizom", pune iskušenja i novih izazova. Stoga, stručnjaci savetuju da ove 2022. godine ne treba postavljati velike i ambiciozne ciljeve.

Takvog stava je i Stiven Pinker, profesor sa Harvarda, inače lingvista i psiholog čija je uža specijalnost kognitivna psihologija.

Pinker se bavi i racionalnošću i zajedničkim znanjem za sve ljude, a u svojim radovima nastoji da objasni neke fenomene kao što su i javni protesti, hiperinflacija ili lojalnost brendovima.

Za mnoge, i 2022. je neizvesna, iako je stanje generalno bolje u odnosu na 2020. i 2021. Ipak, i dalje je dosta nesigurnosti, umora i gubitka entuzijazma za pokretanje velikih poslova. Tu su i prateće psiho-fizičke promene.

Kako nas savetuje Pinker?

"Pandemija je dokazala da je među ljudima mnogo iracionalnog. Mediji su prepuni vesti koje ne sadrže činjenice i argumente, puni su dečijih reakcija u nastupima besa. Česti su napadi i ispadi koji su vođeni emocijama", piše profesor s Harvarda.

Savetuje da svi budu racionalniji, smireniji i razumniji u 2022. Prema njegovim rečima, to je rešenje. Za početak, ne morate uvek da budete u pravu.

"Svaku diskusiju, u koju uđete, učinite manje agresivnom, neka bude manje svađe, a više razumevanja i argumenata. Trudite se da situacije i odnosi budu ispravni, što bliži istini i razumevanju".

Burnout sindrom  posao, premorenost, iscrpljenost na poslu zbog posla Foto-ilustracija: Shutterstock

Pinker takođe smatra da je "prirodno da ljudi žele da budu u pravu, tj. da postanu alfa učesnik u debati". Ali, njegov savet je da vežbamo kako da vodimo razgovore u potrazi za istinom, a ne za dominacijom. "Kad god primetite da se komunikacija zahuktava i da je isuviše lična i suparnička, podsetite sebe kako cilj nije da uvek budete u pravu", savetuje Pinker.

Šta misli o društvenim mrežama?

Rasprave koje se vode na društvenim mrežama - jedan su od primera koji objašnjava kako se ljudi često ponašaju iracionalno. Takav vid debate ne dovodi do spoznaje novih ideja i rešenja. Ako tragate za dobrim poslovnim rezultatima, racionalnost je nešto što se ceni.

Možda ove godine shvatite i da vam vreme koje provodite na mrežama prolazi "uzalud", tj. da ga možete koristiti na pametniji način. Usmerite fokus na dodatne obuke, treninge, radionice.

Video: Čuveni dr Branislav Milovanović nam otkriva sve o hroničnom umoru: Kako se prepoznaje i leči

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>