Kako lideri u Srbiji posluju ovih dana? "Život nije samo spavanje, hrana, piće, već i biznis"

   ≫ 
  • 0

Žene u biznisu, žene na radnom mestu, plate žena u odnosu na zarade muškaraca - to su teme o kojima Telegraf Biznis piše svako malo, a i danas imamo dobar povod.

Naime, dok se svet suočava sa globalnom krizom, deficitarnom radnom snagom, ali i jačanjem potreba potrošača, mnogobrojne svetske kompanije vide rast u 2022.

Okreću se diverzifikaciji i inkluziji, i rade na jednakim pravima - ne samo među muškarcima i ženama, već i po pitanju rase, nacionalnosti, kulture. Jedan od ključnih zaključaka samita All for All Leadership Summit 2022organizovanog danas u hotelu Hilton, od strane organizacije AFA (All for all), upravo se tiče važnosti multifunkcionalnih timova.

Na samom početku je rečeno da u Srbiji, ali i globalno, i dalje treba dosta da se radi po pitanju jednakih zarada, regrutovanja, diskriminacije, zaštite, unapređenja žena na radnom mestu, ali se pomaci svakako vide.

Događaj je okupio predstavnike nekih od najvećih kompanija koje posluju u Srbiji, a moderator debate bila je Anđelina Petrović (28), CCO u "Comtrade", koja je sa svojim sagovornicima otvorila važne teme - od položaja žena i rada kompanija usred krize, do održivosti i klimatskih promena.

Pitali smo je da nam predoči i svoje iskustvo, budući da skoro pet godina radi u jednoj od najvećih i najuspešnijih kompanija u Srbiji, a karijeru je započela prilično rano, sa samo 23 godine.

- U "Comtrade" je zaposlena jedna trećina žena, dok u delivery sektoru imamo oko dve trećine žena na liderskim pozicijama, u oblastima kao što su data science, robotika, vođenje podataka, i generalno IT i tehnologija, što je veliki uspeh, budući da je ova branša dugo smatrana muškom sferom interesovanja - kaže nam Anđelina i dodaje da kompanija za koju radi, kao i razne druge u tom domenu, kontinuirano ulažu napore u unapređivanje žena na radnom mestu, u razvijanje i podržavanje njihovih potencijala i veština.

Kako dalje ističe ova mlada direktorka korporativnih komunikacija u IT domaćoj kompaniji, "Comtrade" je dobar primer kompanije koja neguje inkluzivni rast. 

Na današnjim radionicama, koje se održavaju u Hiltonu, Anđelina Petrović će sa učesnicima samita podeliti i važne primere iz prakse o ovoj temi, ali i odgovoriti na ključna pitanja vezana za status žena u IT industriji, inicijative za privlačenje mladih žena STEAM-u, hobije zaposlenih dama...

Afa samit Anđelina Petrović / Foto: Telegraf.rs

Kako lideri u Srbiji vide tržište rada danas?

Među učesnicima na današnjem panelu The Future of the Region: Growth for All, Growth for Good, istakli su se Ksenija Karić, CEO u "Schneider Electric", Nikola Vuletić, CEO u "Unicredit Bank", Mojca Markizeti, ESG i Climate Director u "Deloitte Central Europe", Branka Pudrlja Durbaba, Consumer Area Senior direktor u "A1 Serbia", Vladim Smirnov, Deputy CEO i direktor korporativnih komunikacija u kompaniji "NIS Serbia", kao i Uroš Milosavljević, Associate Partner ESG & Risk Consulting u "KPMG Serbia".

Posebno nam se dopala mantra Branke Pudrlje Durbabe, koju, kako kaže, primenjuje i u svom timu, a to je: "Ako želite da hodate brzo, hodajte sami. Ali, ako želite da odete daleko, hodajte u društvu".

- Verujemo da promena kreće od nas samih, ali i od okruženja; svako može da promeni nešto. Sve kompanije bi trebalo da oforme multifunkcionalne timove, da okupe ljudi s različitim veštinama, znanjima i pogledima na stvari - kaže Pudrlja Durbaba, a slično razmišlja i Vuletić.

- Kod nas u kompaniji cenimo otvorene dijaloge, transparentnost, multifunkcionalne timove. Imamo jasne ciljeve i strategije, razvijamo inicijative, i želim reći da je "ljudski grešiti". To je ono što moramo da promenimo u našoj kulturi - percepciju o neuspehu kao nečemu što je nužno loše. Neuspeh može biti vrlo koristan - kaže čelnik "Unicredit Bank" u Srbiji.

Afa samit Foto: Telegraf.rs

- Život nije samo spavanje, hrana, piće, već i biznis. Kada ste u kompaniji koja ima strukturu i neguje vrednosti, to je mnogo važnije od samog novca i profita - istakao je prvi čovek kompanije "NIS", koji kaže da je u jednom periodu svog života dve godine radio samo u ženskom timu i da je tada bio "najsrećniji".

- Naučio sam mnogo iz toga, i moram reći da kod nas, među inženjerima, ima 50% žena, 50% muškaraca. Trenutno, na pozicijama odmah ispod moje nalazi se pet dama. U "NIS"-u radi 12.000 ljudi, plus njihove porodice, to je, dakle, maltene 50.000 lica, građana ove zemlje. Vodimo računa o svima, mi smo porodica. Možda nismo idealna, ali smo porodica.

Smirnov se dotakao i teme energetske krize koja je goruća ovih dana:

- Verujte mi, Srbija je dobro pripremljena u ovoj krizi, ako ne najbolje u Evropi, onda je među najboljima.

Svi predstavnici pomenutih kompanija su zaključili i da, osim fokusa koji je usmeren na ljudske resurse, talente i negovanje vrednosti, jednako se ulažu napori u pitanje klimatskih promena. Ksenija Karić iz "Schneider Electric" kaže da se ta kompanija, poslednjih 15 godina, svrstava među top 5 kada je reč o posvećenosti održivom biznisu.

Takođe, usaglasili su se da današnje tržište zahteva više corporate purpose kompanija, tj. onih koje korisnicima nude vrednosti, nešto čime će ih vezati za sebe, a ne gledaju samo zaradu i profit. Uprkos turbulentnom periodu, Karić je istakla da postoji velika potražnja na tržištu i da kompanije - generalno - vide rast.

Video: Ivana Blečić: Zašto je važno dozvoliti sebi dokolicu. I dobrom poslu možemo da sagorimo

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>