• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Crna ovca, bela vrana, dijamant ili kamen

Vreme čitanja: oko 2 min.

Važno je da znamo kome se obraćamo

  • 0
Ana Djokic, Biznis kolumna Ilustracija: Telegraf/Privatna arhiva/Shutterstock

Prva asocijacija na crnu ovcu je uglavnom negativna, u društvu je to često osoba sa lošim osobinama. Bela vrana za razliku od crne donosi dobre vesti. Dijamant je izuzetno vredan, ali on je ipak samo kamen.

Ipak, crna ovca može biti i prepoznatljiv brend, može biti osoba koja se razlikuje od drugih ali po kvalitetu, odvažna da se istakne u masi i da se prikaže javnosti. Bela vrana može biti percipirana kao ptica sa nedostatkom pigmentacije. Za dijamant možemo da kažemo da je kamen, a možemo i reći dragi kamen, velike vrednosti, najtvrđi mineral na svetu.

Sve ovo potvrđuje da nije važno šta ste rekli, već kako su to drugi shvatili. A kako bi vas drugi dobro shvatili, potreban vam je ekspert za komunikacije.

Važnije od onoga to se dogodilo, jeste ono što ljudi misle da se dogodilo. U tom kontekstu, izuzetno je veliki značaj medija u oblikovanju i doživljavanju stvanosti.

Objektivno, tačno, pravovremeno izveštavanje građana, predstavlja ključ informisanja. Da bi se to obezbedilo, krucijalnu ulogu igraju odnosi sa javnošću.

Velike firme, uspešni privredni subjekti, prepoznali su na vreme značaj odnosa sa javnošću, te promovišući svoje proizvode i usluge, stali su pred reflektore javnosti i ulogu medija iskoristili kako bi se što bolje pozicionirali na tržištu.

Širenje neproverenih informacija, špekulacije, dezinformisanje, u vremenu internet, mogu da izazovu efekte koji mogu da ugroze poslovanje privrednika, naruše kredibilitet, integritet, sruše reputaciju, što rezultira smanjenim profitom, velikim troškovima i debelim minusom.

Javno interesna orjentacija medija predstavlja temelj informisanosti ali i očuvanju ljudskih sloboda i prava.

Zato je važno da znamo kome se obraćamo.

Nisu svi ljudi zainteresovani za isti proizvod ili uslugu. Kako bi se pravilno odredile ciljne grupe, važno je najpre definisati ključnu poruku.

Odnosi sa javnošću nisu šablon, već filozofija upravljanja, koja se bazira na komuniciranju s javnošću, u cilju osiguranja međusobnog razumevanja i dobre volje. Naime, radi se o skupu aktivnosti organizacije, usmerenih prema određenim ciljnim grupama javnosti, radi pridobijanja poverenja, stvaranja dobre volje i povoljnog mišljenja o organizaciji, privrednom društvu, preduzetniku, kompaniji kao članu zajednice.

Komunikacija je osnov svih odnosa, te upravo zato uspešni poslovni ljudi biraju da u svom top menadžmentu imaju ljude koji upravljaju komunikacijom.

Predstavljanje javnosti i pravovremeno građenje pozitivnog imiđža je process, koji doprinosi uspešnom poslovanju, stvaranju poverenja i na kraju osiguravanju profita.

Zato birajte da budete drugačiji, inovativni, posebni, u pozitivnom smislu.

(Autor: Ana Đokić, ekspert za odnose sa javnošću)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>