Hobi je važan za mentalno zdravlje, a ubijamo ga željom da ga pretvorimo u profitabilan biznis
Omi Vajld je oduvek uživao da podučava druge ljude o divljim životinjama. Kada nije bio na svom kancelarijskom poslu, Vajld bi koristio svoju ljubav i poznavanje prirode da vodi grupe u posmatranja ptica i divljih životinja. Kada je iznenada našao malo više slobodnog vremena tokom pandemije, odlučio je da ovu strast dobro iskoristi i zaradi malo novca. Ubrzo je hobi postao ozbiljan izvot zarade.
Vajld je iskoristio svoje prethodno iskustvo u izgradnji sajtova da pokrene svoj sa informacijama o divljim životinjama pod nazivom Floofmania u novembru 2020. godine.
Počeo je da piše o raznim severnoameričkim životinjama, detaljno opisuje razliku između oposuma i rakuna, govori ljudima koji je najbolji način da oteraju planinske lavove sa imanja i odgovara na pitanje šta mrmoti jedu. Njegov sajt počeo je da pronalazi publiku. Brzo je objavio blizu 500 članaka, a čitalaštvo je raslo, približavajući se 700 do 800 posetilaca dnevno do marta 2021. godine. Sajt mu je takođe obezbedio nešto dodatnog novca, oko 400 do 500 dolara mesečno od reklama, piše Biznis Insajder.
Uspeh je naveo Vajlda da uloži više vremena u izradu članaka za sajt, ali je takođe pomerio svoj fokus sa tema koje su ga fascinirale na teme za koje je mislio da će privući saobraćaj. Posao je bio uzbudljiv, ali je ubrzo postao stresan. Vajld bi svakog jutra provodio nekoliko sati pišući članke pre nego što bi započeo svoj dnevni posao, a zatim bi nastavio da radi na sajtu uveče nakon posla, ali je broj posetilaca opadao, a sa njim i zarada. Pored gubitka prihoda koji je sajt obezbedio, ovaj pad je uništio i radost onoga što je nekada bilo izvor uzbuđenja za Vajlda.
- Kada je grafikon počeo da se kreće u pogrešnom smeru, bilo mi je teško da se vratim na samo uživanje u delu divljih životinja - rekao mi je.
Hobi je, po definiciji, aktivnost koja se redovno obavlja u slobodno vreme radi zadovoljstva. Ali poslednjih godina, očekivanja su se promenila: zabavne aktivnosti koje smo radili da bismo ispunili svoje slobodno vreme trebalo bi da budu produktivne, čak i profitabilne.
Sa platformama kao što su Etsi i Instagram, svaki hobi može postati izvor dodatne zarade. U Sjedinjenim Državama, 49 odsto ljudi mlađih od 35 godina tvrdi da uz posao sa punim radnim vremenom imaju i dodatni posao sa strane. To znači da posle 40-časovne radne nedelje, umesto da plete šal ili da se opušta uz knjigu iz zabave, skoro polovina mladih pretvara te aktivnosti u prihod.
Hobi više nije hobi kada se nameću rokovi i zahteva od vas da sami prijavite porez, to je posao. U ekonomiji od devet do pet, hobiji su ugašeni i izmuzeni za novac, ali u žurbi da se strast pretvori u profitabilno preduzeće, vatra koju osoba ima za tu aktivnost može biti ugašena.
Dokazano je da činjenje stvari samo iz zabave ima pozitivan uticaj na naše psihičko i fizičko blagostanje. Odri Tang, psiholog i autorka, kaže da neki od naših ključnih hormona i neurotransmitera za "dobro osećanje" mogu biti stimulisani kroz strastvene projekte. Istraživanja su pokazala da hobiji mogu da smanje stres, rezultiraju manje ozbiljnim ishodima bolesti, pa čak i dovedu do dužeg života. Ali ne kada se pretvore u biznis.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić u obilasku radionice za pletenje „Maridruna“ u Priboju
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.