Šta vam je potrebnije, garaža ili podrum? Investitorima se svakako jedno više isplati (ANKETA)

M. P.
M. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

"Kako misliš nemaš ostavu/podrum?", pitanje sa kojim se neretko susreće svaki kupac novogradnje u razgovoru sa osobom koja živi u starogradnji. Naime, iako su ostave tzv. vešernice ili prosto podrumi bili neizostavni deo svake zgrade, to sa novogradnjom nije slučaj. Zamenile su ih - garaže. Kada bismo vas pitali ,,čemu dajete prednost: garaži ili podrumu", kakav bi vaš odgovor bio?

Primat prilikom izgradnje same zgrade investitori daju, danas sve traženijim, ali i skupljim – parking mestima, odnosno garažama prenosi portal 4zida.

Ono što je bio prostor za podrum, sada najčešće zauzimaju garaže. Razlog tome je i zakonska regulativa, pa je tako Pravilnikom o uslovima i normativima za projektovanje stambenih zgrada i stanova utvrđeno da se broj parking mesta po jednom stanu određuje u skladu sa planskim dokumentom, gde najmanja dimenzija parking mesta za parkiranje iznosi 230/480cm, parking mesta za podužno parkiranje je 200/550cm, a garažnog boksa 270/550 cm, pojašnjavaju sa portala.

S druge strane, da li je podrum po zakonu obavezan u svakoj zgradi?

Kako objašnjava advokat Brane Krunić, podrum se ne pominje kao poseban deo zgrade, te zbog toga on pripada zajedničkim delovima zgrade i na njemu postoji zajednička nedeljiva svojina, bez obzira na činjenicu da određene delove podruma koriste pojedini vlasnici posebnih delova zgrade samostalno.

A šta je potrebnije?

S obzirom na to da se u finansijskom smislu, garaža kao poseban deo zgrade može pojedinačno prodati svakom stanaru ponaosob, te imajući u vidu da se mora voditi računa i o zauzetosti parcele na kojoj se gradi objekat, investitori se češće i pre odlučuju da izgrade garaže, garažna mesta i parking jer ih na to i zakon sam obavezuje, ali se svakako ista mogu i bolje prodati vlasnicima stanova i drugim licima, nego podrumske ostave.

Retko se dešava da investitor parcelu zauzima i sa ostavnim (pregradnim) prostorima, ali i sa garažama.

Ukoliko sagledate npr. prosečnu četvoročlanu porodicu, koja broji sigurno i dva automobila, ističe advokat Krunić, zamislite na zgradu od 50+ stanova, koliko bi trebalo vozila da bude parkirano oko same zgrade, a danas su parcele velike površine za gradnju sve ređe i čine luksuz pronalaska u samoj ekspanziji gradnje.

Zato, izgleda da su parking mesta potrebnija gledavši sa strane stanara, a svakako finansijski isplativija gledajući položaj investitora.

Pretragom sajtova za izdavanje i prodaju nismo naišli na podrume/ostave koje se izdaju ili pak prodaju, ali zato cene garaža idu i po nekoliko desetina hiljada evra.

Podsetimo, pomama za garažama ne prestaje, a prema poslednjim podacima najskuplja je prodata za 63.000 evra na Starom gradu.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>