• 0

Onlajn kupovina je praktična i primamljiva, ali i uzrok praznog novčanika. Kako da sačuvate pare?

Da li ovih dana trošite više nego inače?

  • 0
isplata, kupovina, kreditna kartica, kreditne kartice, onlajn, e-kupovina, ekonomija, biznis, Plaćanje preko interneta

Internet kupovina je doživela svoj maksimum, posebno sad u vreme pandemije / Foto: Shutterstock

Živimo u potrošačkom društvu, pa je teško odoleti kupovini, posebno sada kada sedimo kod kuće, a mnogo toga možemo da poručimo onlajn.

Budući da je šoping mnogima jedna od omiljenih aktivnost, razbibriga, "lek" za stres i tome slično, bez obzira na trenutne okolnosti, i dalje imamo želju da sebe počastimo nečim i tako ulepšamo dan. Neko će kupiti odeću "za kasnije", neko šminku i kozmetiku, neko novu tehniku, a neko zalihe hrane.

Možemo li se odupreti onlajn kupovini u vreme pandemije?

Kada se susrećemo s nečim ovim, obično doživljavamo ono što se zove "paralisana anksioznost". Prvo što tada treba da uradimo jeste da prihvatimo činjenicu da će nam život sada izgledati drugačije, i da probamo da kontrolišemo situaciju, barem ono što je do nas. Za početak, svaki put kada upalite laptop ili posegnete za telefonom u nameri da nešto šopingujete - umesto toga pozovite porodicu i prijatelje.

Stručnjaci kažu da, ako bez naročite potrebe, odlučimo da kupimo nešto, to znači da smo pod stresom koji kupovinom pokušavamo da prevaziđemo. Razgovor s dragim osobama može takođe poslužiti kao "terapija", ali probajte da fokus priče usmerite na neke druge stvari ili planove za budućnost, a ne striktno na aktuelna dešavanja.

Prva greška koju ljudi rade u krizi, a vezana je za novac, jeste da ga troše "kao da sutra ne postoji". Imajte na umu da će kriza, bez obzira na njenu dužinu - proći, pa bi valjalo da vam ostane nešto od ušteđevine.

Osim toga, imajte na umu neizvesnu ekonomsku situaciju, pa pametno trošite - samo na osnovne stvari i poneki užitak. Neka taj odnos bude 80:20.

U ovakvim situacijama je takođe važno da znate koji su vaši emocionalni okidači, ali i da se prisetite korisnih načina pomoću kojih ste prebrodili neke druge finansijske krize u prošlosti. Sada je lako upasti u "zamku preterane kupovine", pa nije čudo što Amazon radi punom parom i planira da uposli još radnika.

U onlajn svetu kupovina je lakša nego ikad: dva klika, broj kreditne kartice i roba uskoro stiže na vašu adresu. Međutim, ima nekoliko dodatnih razloga zašto obavljamo onlajn kupovinu dok smo u karantinu:

1. Dosadno nam je

2. Nervozni smo

3. Stvaramo zalihe iz straha

Internet kupovina vam dozvoljava da nam jednom mestu imate ogromnu ponudu i paletu proizvoda. Taman što jedan proizvod ubacite u korpu - pojavi se novi koji vas mami. Ako ste zaljubljenik u kozmetiku ili odeću - gledanje Jutjub tutorijala smanjite na minimum, a takođe bi bilo pametno da dostavu hrane zamenite svojim veštinama u kuhinji.

Istraživanje je pokazalo da će 6 od 10 pretplatnika na nečiji Jutjub kanal, da posluša savet onoga koga prati.

Sve one aktivnosti koje ste praktikovali pre karantina, a koje vam sada nisu moguće, probajte da "oživite" u svojoj kući. Vežbajte, čitajte, gledajte filmove, kuvajte, posvetite vreme sebi, uživajte u kafi i dezertu. Sve to će pozitivno uticati na vaše psiho-fizičko zdravlje, a s druge strane - sačuvaće vam novac u novčaniku.

Istraživanje pokazuje da 31 odsto žena šopinguje samo da bi se oraspoložilo. Ono što je takođe sada "problematično" za vaš novčanik jeste što gotovo svi brendovi daju popuste, kako bi privukli ljude da kupuju, dok su u karantinu. I ti popusti nisu mali, idu do 50 odsto. Ovo može biti još jedna "mamipara" koja vas tera da kupite proizvod na akciji, kako nešto ne biste propustili. Karta na koju brendovi sada "igraju" je i besplatna dostava.

Naš savet je da novac uvek, pa i sada, trošite pametno i po potrebi. Nemojte kupovati stvari samo zato što je kriza, čak iako su snižene upola cene. Sačekajte da vidite kako će se razvijati vaša životna i poslovna situacija, a pre svega, postavite sebi jedno važno pitanje: Da li bih to kupila i da sada nisam u karantinu, odnosno da nije kriza?

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke