• 8

Nova prevara trgovaca: Stave 20% popusta za online, pa napišu da je proizvod dostupan samo u radnji

"Ovakve slučajeve trebalo bi odmah sankcionisati kroz prekršajni nalog", kaže naš sagovornik

  • 8
Bela tehnika, online trgovina

Foto: Shutterstock

Jedna kompanija koja se bavi prodajom bele tehnike i uopšte potrošačke elektronike u Beogradu, ovih dana je stavila na određene proizvode 20% popusta samo za online kupovinu.

To nije ništa neobično i bilo bi za pohvalu, naročito u susret Danu žena, da nema jedne nelogičnosti.

Naime, kada kupac želi da poruči taj navodno sniženi proizvod, shvati da je isti dostupan samo u prodavnicama. To je na stranici jasno naznačeno.

Kako je to moguće, i da li prodavac sme ovo da radi, proveravali smo u novosadskoj filijali Udruženja za zaštitu potrošača. Kako su nam odmah naveli, jasno je da je reč o klasičnom triku trgovca kako bi se namamio kupac.

- Nepoštena trgovačka praksa. Da je sistem zaštite potrošača uređen i da je usvojen novi zakon o zaštiti potrošača ovakve slučajeve trebalo bi odmah sankcionisati kroz prekršajni nalog - kaže nam pravni savetnik pri NOPS, Marko Dragić.

Prema njegovim rečima, na taj način bi se verovatno stalo na kraj nepoštenoj trgovačkoj praksi koja je u poslednje vreme veoma zastupljena kod trgovaca.

- S toga nadam se da će se ubrzo to promeniti i da ce uskoro biti usvojen Zakon koji je trebalo i pre godinu dana da bude u skupštinskoj proceduri - navodi nam on.

Šta da radi potrošač?

- Do tada potrošacima ostaje samo opcija da trgovca prijave tržišnoj inspekciji ukoliko smatra da je oštećen i da su mu prava uskraćena - kaže naš sagovornik.

Onlajn kupovina je doživela bum ove godine

Foto: Shutterstock

Onlajn šopovi su u obavezi da jasno naznače trajanje popusta

Svi onlajn šopovi u Srbiji po Zakonu o trgovini su inače u obavezi da jasno naznače trajanje popusta, odnosno od kog do kog datuma važi određeni prodajni podsticaj, podsećaju u Sektoru udruženja privrede Privredne komore Srbije (PKS) uoči prolecnih sniženja.

- Ponuda prodajnog podsticaja sadrži vrstu podsticaja, precizno i jasno odredenje robe ili usluge na koju se odnosi, period važenja podsticaja, sa naznakom datuma početka i datuma isteka, a u slučaju rasprodaje, naznaku ''dok traju zalihe'', kao i sve eventualne posebne uslove vezane za ostvarivanje prava na podsticaj, podsecaju u Sektoru udruženja - ukazuju iz Sektora udruženja privrede PKS.

Prodajni podsticaj je ponuda robe ili usluge pod povoljnijim uslovima u odnosu na redovnu ponudu i to narocito sa sniženom cenom, posebnim uslovima prodaje, isporuke, sa obećanjem nagrade, sa pratećim poklonima u programima lojalnosti odnosno drugim pogodnostima" navodi se u Zakonu o trgovini.

A na sve to, pojedini očigledno zaboravljaju.

Kakvo je vaše iskustvo? Pišite nam u komenarima. 

Video: 5 najskupljih namirnica koje prosečni domaćini teško mogu da priušte

(V.B.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Stefan

    Jedino se Srbija muci sa online kupovinom 20 godina posle normalizacije online kupovine. Zapitajte se zasto, ako umete da se zapitate.

  • Ljubomir

    Stoka šibicarska.

  • Bole

    Gledam televizore neko vreme i vidim da na svojim sajtovima svi varaju sa sniženjima a da ne pričam o tome da se iz aviona vidi tzv kartelsko udruživanje kad su cene u pitanju.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke