• 0

3 načina kako vas empatija može učiniti boljim radnikom

Saosećanje sa kolegama na poslu zapravo je dobitna kombinacija za uspeh

  • 0

Kada razmišljamo o produktivnosti na poslu, stvari poput ispunjenja rokova i rezulati su uglavnom ono što na prvo padne na pamet. I dok oni svakako mogu biti aspekti produktivnosti, predviđanja su zapravo da empatija ulazi u igru.

Ne samo da empatija dolazi sa nekim ozbiljnim, naučno podržanim mentalnim i fizičkim zdravstvenim blagodetima, ona takođe može učiniti naš rad prijatnijim i produktivnijim.

Zvanični portal ovogodišnjeg Ekonomskog foruma u Kini, objavio je razgovor sa dva stručnjaka za empatiju o tome kako, tačno, možemo da iskoristimo moć empatije da bismo poboljšali našu produktivnost.

Evo tri saveta koja svako može da proba da usvoji:

Može da vam pomogne da objasnite promene u ponašanju, što vam omogućava da ispravite kurs

Između roditeljstva, izazova, brige ili drugih ličnih problema, postoji mnogo toga što nas može ometati na poslu, čineći nas manje produktivnim, Helen Ris, profesor psihijatrije na Harvardu kaže:

- Jedna od najvećih grešaka koje lideri mogu da učine jeste da pretpostavljaju da je nedostatak produktivnosti ili nedostatak angažmana posledica nepažnje na poslu ili nedostatka razumevanja važnosti posla - objašnjava ona. Koristeći prizmu empatije, kaže Ris, menadžeri mogu precizno da odrede svoje specifične probleme i da smisle kako da se nose sa njom kako bi osigurali da radnik napreduje.

Kao primer navodi scenario u kome član tima ne ispunjava zadatke, što rezultira frustracijom ostatka tima. U ovom slučaju, ako se rukovodilac upozna sa problemom koji muči osobu i sazna šta se dešava u njihovom životu - pre nego što osude njih i njihov radni učinak - daje osobi priliku da objasni da se brine o bolesnom roditelju. Kada to jednom otkrije, menadžer može osobi da pruži dodatna uputstva i da priliku da pojača i ispuni ili pokaže saosećanje na druge načine, pomažući produktivnost tima tako što će osigurati da se rokovi ispune i da se posao završi.

Smanjuje nesporazume i konflikte

Ništa ne može poremetiti projekat ili zadatak na poslu kao nesporazum, ali korišćenje empatije kao načina za razumevanje emocija i motivacija može mnogo da pomogne, kaže Karla Meklaren, autorka knjige Umetnost saosećanja.

- Toliko gnjavaže na poslu proizlazi iz nedostatka perspektive, ili pokušaja da se izbegnu emocije - što je nemoguće - objašnjava ona.

- Iskusna empatija - koja uključuje sposobnost za regulaciju emocija - može ojačati odnose, pomoći ljudima u konfliktima, i povećati razumevanje i saosećanje na radnom mestu -

Na primer, mnoge studije, posebno u zdravstvu, sugerišu da radnici koji su skloni empatiji povećavaju zadovoljstvo pacijenata, smanjuju stres i sukobe, ali pomažu i klijentima da osećaju bolje.

Kada rezimiramo koliko vremena i energije treba da razumemo izazove ili perspektive naših kolega o nečemu, za to vreme može doći do eskalacije a onda ništa od posla.

Pomaže nam da damo i primamo povratne informacije efikasnije

Davanje i primanje povratnih informacija na poslu je važan deo produktivnosti, što nam omogućava da se prilagodimo na način da poboljšamo zajendički posao.

Jedan od načina da se empatija uključi u davanje povratnih informacija je da počnete sa pitanjem:

- Kako mislite da se stvari odvijaju? - ili, - Kakva je situacija kod vas? -

Druga opcija je da uvek pitate sagovrnika, kolegu ili pretpostavljenog da li povratnu informaciju želi da dobije puem mejla, ili poruke ili ćete ih pozvati putem telefona.

- Nekada je kanal komunikacije presudanm, jer često ljudi žele da razmisle pre nego što nešto kažu -

(Telegraf Biznis)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke