• 5

Poznajete li vašeg izvršnog direktora? Ni mi

Neki radnici provedu godine u jednoj kompaniji, a da se nikada i ne sretnu sa čelnim ljudima firme

  • 5

Kada ste poslednji put videli vašeg CEO ili njegovog zamenika da obilazi kancelarije ili fabriku? Kada je neko od njih poslednji put došao da razgovara sa zaposlenima o njihovim potrebama i svemu onome što ih tišti na radnom mestu?

Vaš odgovor je verovatno kao i kod većina radnika - nikada.

Postoje zaposleni koji nikada ne vide svoje rukovodioce tokom cele karijere, osim na internom veb sajtu ili najnovijoj organizacionoj šemi. Korporativna hijerarhija danas stvara rukovodioce koji se fokusiraju iznad, a ne lidere koji se fokusiraju na izgradnju temelja svog poslovanja.

U novom digitalnom dobu, gde su brzina, fokus klijenta, zadržavanje zaposlenih i empatija ključni liderski kvaliteti, jedna od najvažnijih aktivnosti koju izvršni rukovodilac ima je da „bude senka“.

Postoje fenomenalne emisije o tome, jedna se baš i zove „tajni šef“, gde se viši rukovodioci preruše i pridružuju se nižim redovima kompanije koju vode. Obično se završava velikim otkrićem, u kojem šef skida kostim i deli lekcije koje su naučili tokom tog iskustva.

WEF prenosi isposvest jednog od CEO direktora. Kako navodi u svom tekstu, dok je vodio malu firmu, znao je svakog zaposlenog, nadgledao svaki najam i čak znao napamet čuvare. Ali kada je prešao na veće kompanije nije bilo ni izbliza tako. Na kraju krajeva, to i jeste posao koji se može i mora delegirati. Bar je tako mislio.

- Prvog meseca u kompaniji gde sam se zaposlio kao direktor za digitalnu transformaciju, pitao sam kolegu koji bi mogao biti najbolji način za učenje biznisa, ljudi i kulture. Njegov savet je bio da budem u senci naše operacije i pozivnih centara. Tako sam proveo najveći deo sedmice u različitim timovima i sedeo rame uz rame sa osobljem. Tamo sam naučio neke od najvažnijih lekcija iz liderstva u mojoj karijeri - priča.

Evo pet najboljih:

Snaga ideja. Osoblje ima mnogo predloga za poboljšanje, jer su najbliži korisniku. Često razumeju gde leže tačke pritiska u biznisu i mogu vam pomoći da svoj posao učinite efikasnijim.

Držite uho blizu kupaca. Slušanje poziva, upita i povratnih informacija od kupaca daje vam korisnu perspektivu o potrebama vašeg tržišta, bilo da je reč o jednostavnom ili komplikovanom, i otkriva mogućnosti za poboljšanje.

Vaša reputacija je jednako dobra kao vaša usluga za korisnike. Naučićete da cenite nepoznatu karakteristiku vašeg osoblja, jer će se starati da se vaši klijenti brinu o bilo čemu. U svetu veštačke inteligencije i automatizacije, briga i empatija će razlikovati reputaciju vaše kompanije.

Prevesti govor. Studenti MBA programa na primer, uče da govore na drugom jeziku, koristeći reči koje zvuče pametno, ali za većinu su besmislene. Ako želite da napravite veliku promenu, ljudi moraju da razumeju vašu poruku.

Biti lider znači voditi brigu o ljudima. Najvrednija imovina svakog biznisa su njegovi zaposleni, a prvi prioritet lidera je da se pobrine za budućnost osoblja i njihovih porodica, kako bi se oni mogli da se fokusiraju na brigu o klijentima.

VIDEO: Kako da (ne) dobijete otkaz

(Telegraf Biznis)

Komentari

  • Crna rupa

    Tek sam juce saznao da sam CEO direktor vec 3 god. Nikoga nepoznam , pa ni sebe.

  • Gox

    Ne znam svog pretpostavljenog ....strasno!

  • DARKO 100%

    Era kapitalizma i moderne tehnologije nije ni potrebno da radnici vidjaju svoje predpostavljenje ,jer veliki brat sve vidi i cuje preko moderne tehnologije,drugo,radnici su tu da rade a ne da razmisljaju ,svi su zamenjivi,jer svaki radnik mora da zna za to i da mora da radi da bi preziveo,zato kad radi svoje misli su uprete u sam rad a kad zavrsi radno vreme treba da se iskljuci od posla i misli uperi u sasvim nesto drugo,hteli ste privatni kapitalizam sada uzivajte u njemu,navika u socijalizmu i drustvene imovine tesko je pala mnogima kad se ta pupcana vrpca prekinula dolaskom demokrstije i privatnog kapitalizma mnogi ostali na ulici a mnogi koji su se zaposlili u privatnom sektoru postali su radna robotska snaga koja mora biti gazdi dostupna 24h sa platom kojom se tesko moze preziveti ako se nemuva nesto jos sa strane

Preporuka sa Weba

Google preporuke