• 20

Pčelarima dojadila nelojalna konkurencija: Okupili se, pokrenuli pogon i stvorili zajednički brend

Svaka tegla spakovana u ovom pogonu nosi serijski broj

  • 20
foto Pixabay

foto Pixabay

Iako bi med trabalo da bude jedna od retkih namirnica koje na naše stolove dolaze bez ikakve prerade, bez aditiva i konzervanasa, onakav kakvog su ga pčele pripremile, masovni uvoz jeftinih falsifikata meda na bazi šećernih sirupa, napokon je potaknuo srpske pčelare da pokušaju da se izbore za svoje mesto.

Prvo je Savez pčelarskih organizacija Srbije, osnovan pre 123 godine, uveo visoke standarde kvaliteta proizvodnje meda, a zatim se odrekao svih pčelara koji nisu želeli da ga poštuju.

- Ceo standard je apsolutni unikat, nijedna država na svetu nije sprovela ovakvu sledljivost meda kao Srbija - objašnjavaju u SPOS.

Međutim, shvatili su pčelari da to nije dovoljno, jer su njihove „no name“ tegle i dalje imale jeftinu konkurenciju na rafovima. Zato su rešili da se udruže, da naprave pogon za med i da obezbede da med sa razičitih strana bude pakovan pod istim brendom "Naš med".

- Standard kvaliteta prati i tegla posebnog dizajna, te kada je nađete na tržištu, ona je garant prirodnosti meda – garant da ste kupili pravi med i ništa osim meda - objašnjavaju.

Ovo je prvi projekat u Srbiji gde organizovani primarni proizvođači hrane na nacionalnom nivou direktno izlaze na tržište.

Med, Naš med

Tegla novog brenda, Foto:Savеz pčelarskih organizacija Srbije

- Kupovati med ispod realne tržišne cene znači da verovatno niste ni kupili med. Ako vam je već stalo do mešavine šećera i vode, a ne do biološki aktivne materije kakva je med, onda lepo kupite kilogram šećera za 60 dinara, dodajte mu malo vode i kuvajte, jer zašto biste šećerni sirup plaćali papreno, kad je jeftin – stav je pčelara.

Svaka tegla spakovana u ovom pogonu nosi serijski broj, na osnovu kojeg se na sajtu Pogona može saznati apsolutno sve o poreklu tog meda, analize meda, ime pčelara, lokaciju sakupljanja i slično.

Za sada se med kupuje direktno od njih, ali spremni su i za saradnju sa prodavnicama, jedini uslov Pogona jeste da naručeni med bude plaćen u roku od 30 dana od dana isporuke, kako bi pčelarima med isplatili u na vreme.

Video: Deda Đorđe još uvek šije srpske šajkače, a najprodavanija šapka stigla čak do Amerike

(Telegraf Biznis/G.A.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pcelar

    Ovo sto me interesuje znaci nista lose ne mislim ali hoću da pitam.Ako je pogon NAS MED samo posrednik u prometu meda bez marze, odakle razlika u ceni kod isplate meda povlascenim clanovima koji su imaoci,zlatne,platinaste ili kako god se zovu te kartice.Mislim da tu nesto nije bas do kraja transparentno,prevideli su to

  • Mirko

    A sledece nedelje ce biti gorak ukus otvaranji ski staze na Kopaoniku...

  • Igor

    Mislim da je jedna od losih strana tog koncepta "Naš med",ta nametnuta unifikacija.Zamislite da svi koji imaju vinograde i prave vino,daju ga pogonu koji ce ga nazivati "Nase vino". Zasto onda uopste postoje sve te razlike,od ambalaze do proizvoda...pa i geografskog porekla.I to je na neki nacin monopol nad sirovinom...Oni da brendiraju "MOJ" proizvod i da ga stavljaju u "NAŠ"...pa neće moći.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke