Tržište koje će porasti 1.640 odsto! Da li je vreme da i vi pređete na biljne burgere?
McDonald's uvodi McPlant hamburger u Skandinaviji
Poznati lanac restorana brze hrane Mekdonalds predstavio je svoj hamburger McPlant u Danskoj i Švedskoj, kao alternativa mesu baziranu na biljkama.
Zapravo, cela linija proizvoda je nazvana Mc Plant, a napravljena je od proteina na bazi graška. Pirinčani protein je sekundarni sastojak, saopštio je Mek.
Mekdonalds je testirao burger baziran na biljkama u Kanadi u saradnji s kompanijom Beyond Meat koja se bavi proizvodnjom mesa baziranog na biljkama.
Potez uvođenja alternative za meso je primarno posledica zabrinutosti zbog uticaja mesa na zdravlje, okolinu i dobrobit životinja.
Međutim, Mekdonalds relativno kasno ulazi na ovo tržište, jer su rivali poput Burger Kinga, White Castlea i Dunkin’ Brands Grupe već u ponudu uveli burgere bazirane na biljkama.
McDonald’s se još uvek oslanja na svoje poznate proizvode kao što su Big Mac, McNuggets i pomfrit, koji čine oko 70 posto prodaje na ključnim tržištima
Skandinavija je s druge strane, značajno tržište biljnih alternativa mesu. Procenjuje se da će konzumacija alternativa mesu biti vredna 140 milijardi dolara do 2029. godine.
Odnosno, prema jednom drugom istraživanju, da će ove godine skočiti sa 7,3 milijarde dolara (koliko je vredelo 2020) na 120 milijardi dolara do 2025. godine.
To znači, rast od 1.640 odsto za pet godina.
(Telegraf Biznis)