Transport između Nemačke i Austrije uz rešenje koje garantuje 14.000 tona ugljen-dioksida manje
Kamion-šleper sastoji se od prikolice i tegljača
U svetu se još uvek mnogo robe prevozi šleperima drumskim saobraćajem, pa čak i na veoma daleke destinacije. U cilju prebacivanja robnog transporta sa drumskog na železnički saobraćaj, Bečka luka je uspostavila saradnju sa preduzećem Helrom, koje se bavi inovacijom prikolica.
Kamion-šleper sastoji se od prikolice i tegljača.
Da bi se što više prikolica moglo transportovati železnicom, potrebno je da se njihov pretovar učini jednostavnijim i bržim. Do sada se više od 90 odsto prikolica u Evropi zbog tehničkih barijera nisu mogle prebaciti na šinski saobraćaj.
Zahvaljujući Helrom-ovom inovativnom sistemu, pretovar sa drumskog saobraćaja na železnički biće značajno olakšan, a efekat staklene bašte smanjen.
Kod tzv. "Trailer Rail" radi se o specijalnim vagonima za koje se za utovar i istovar ne koriste standardna vozila sa kranovima, već su potrebne šine i pričvršćena površina koja se pruža paralelno sa šinama. Helrom-ov vagon se otvara sa strane, i tako se prikolica bez podizanja gura na vagon a vagon je vuče.
Uz pomoć u vagonu integrisane pokretne tehnologije prikolica može direktno sa vagona da se natovari na tegljač kamiona. Zahvaljujući patentiranoj horizontalnoj tehnologiji za robne vagone i terminale utovar i istovar vagona sa tegljačem obavlja se veoma jednostavno.
Ono što je u avgustu 2020. godine započelo kao pilot-projekat sada se redovno koristi u svakodnevnom poslovanju Bečke luke. Nedeljno saobraćaju tri runde vozova između Nemačke i Austrije sa prikolicama natovarenim novom tehnologijom.
Cilj Bečke luke je da se ubuduće transportuje do 40 prikolica po vozu i time godišnje uštedi više od 24.000 vožnji šleperima između Beča i Dizeldorfa.
Za klimu to znači godišnje oko 14.000 tona ugljen-dioksida manje. Ovaj zajednički projekat Bečke luke i firme Helrom nagrađen je sa "EL-MO Award" nagradom, koja odlikuje inovativna preduzeća i projekte.
(Telegraf Biznis)