Trećina srpskih preduzeća ima domen "com", Gugl ga u lokalnim pretragama lošije rangira

Istraživanje tržišta o prisustvu srpskih mikro, malih, srednjih i velikih preduzeća na internetu obuhvatilo je gotovo 400 preduzeća u Srbiji

Foto: Pixabay

Najveći procenat ispitanika, njih 63 odsto, koji su učestvovali u istraživanju o poslovnom prisustvu i internet navikama srpskih preduzeća ima registrovan naziv uz "rs domen", dok se 35 odsto odlučilo za generički "com". Određeni broj preduzeća ima oba, saopštio je danas Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).

Istraživanje tržišta o prisustvu srpskih mikro, malih, srednjih i velikih preduzeća na internetu, sprovedeno nedavno, obuhvatilo je gotovo 400 preduzeća u Srbiji.

Ispitanici su, između ostalog, odgovarali na pitanja o tome koji je njihov osnovni motiv za registraciju naziva domena, kako i zašto biraju domene i koliko dugo imaju nazive domena svojih preduzeća.

Istraživanje je pokazalo da čak 96 odsto ispitanika prepoznaje "rs" kao domen koji je dodeljen Srbiji.

Prilikom izbora domena, pozicija u pretragama je najvažniji kriterijum za donošenje odluke, što automatski daje prednost nacionalnom domenu koji Gugl u lokalnim pretragama bolje rangira, piše u saopštenju.

Razmena elektronske pošte sa sopstvenog naziva domena izuzetno je važna srpskim preduzećima, te njih 78 odsto navodi elektronsku poštu kao primarni razlog za registraciju naziva domena, dok je drugi najzastupljeniji povod - postavljanje sajta i informacija o firmi, prisutan kod 72 odsto preduzeća.

Najveće firme u domaćem domenskom prostoru imaju registrovane nazive domena duže od 10 godina, dok su nazivi domena mikro preduzeća prosečno "stari" od jedne do tri godine.

Video: Da li je teže raditi u državnom ili privatnom sektoru?

(Telegraf Biznis/Tanjug)