Zaštita konkurencije u Srbiji - koliko je važna i koliko se poštuje

"Tema zaštite konkurencije izuzetno je bitna za našu kompaniju i jako nam je važno da kolege razumeju, ali i u svom svakodnevnom poslovanju primenjuju sve njene aspekte i razumeju njenu važnost"

Foto: Delez Srbija

Koliko je zaštita konkurencije bitan tržišni aspekt, kao i na koji način korporativni sektor pristupa ovoj temi – samo su neke od tema koje su pokrenute na panelu "Zaštita konkurencije u Srbiji“ održanom na 27. Kopaonik biznis forumu.

Komisija za zaštitu konkurencije u narednom periodu, kako je istaknuto, biće usmerena ka realizaciji projekata edukacije tržišta, pre svega malih i srednjih preduzeća, a u saradnji sa međunarodnim organizacijama, istakao je u uvodnoj reči na panelu Nebojša Perić, predsednik Komisije za zaštitu konkurencije.

Poslovni i strateški imperativ kompanije Delez Srbija je održivo poslovanje u svim aspektima, od realizacije projekata u oblasti zaštite životne sredine i poštovanja prava zaposlenih, do poslovanja koje je u potpunosti usklađeno sa pravnom regulativom.

- Tema zaštite konkurencije izuzetno je bitna za našu kompaniju i jako nam je važno da kolege razumeju, ali i u svom svakodnevnom poslovanju primenjuju sve njene aspekte i razumeju njenu važnost. U prethodnom periodu smo za zaposlene organizovali brojne obuke i radionice, ali i interaktivne elektronske treninge i naš sistem je u potpunosti usklađen sa zakonskom regulativom - istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednica za pravne poslove i zaštitu resursa, na početku panela.

Milana je istakla na panelu važnost poverenja koje dolazi od strane kupaca i strateških partnerstava koje kompanija gradi godinama unazad sa dobavljačima, kako lokalno, tako i na globalnom nivou.

Na panelu koji je vodio redovni profesor Ekonomskog fakulteta Dragan Lončar predstavljene su studije slučaja iz oblasti ekskluzivnih ugovora, politike formiranja cena i rabata.

O zaštiti konkurencije u Srbiji pričali su Milana Jević Gledović, potpredsednica za pravne poslove i zaštitu resursa, Delez Srbije, Nebojša Perić, predsednik Komisije za zaštitu konkurencije, Marko Jović, Vip mobile, Miljan Kavedžić, JTI.

Nakon panela sa Milanom smo porazgovarali i o načinu na koji je kompanija Delez Srbija uskladila svoje poslovanje sa GDPR procedurom koja je stupila na snagu tokom prošle godine.

- Naša kompanija prepoznaje lične podatke svojih kupaca i zaposlenih kao njihovo vlasništvo i samim tim sve mere zaštite uvodi sa punim razumevanjem njihove svrhe i potrebe. Stroge mere zaštite nisu novina u našoj industriji, ako imamo u vidu već postojeće mere zaštite hrane i zaštite konkurencije. Sa primenom GDPR regulative isti model se tako proširio i na lične podatke -

Delez Srbija sprovela je uspešan projekat usaglašavanja sa ovom regulativom i do 25. maja prošle godine kompanija je u potpunosti usaglašena. Projekat usaglašavanja je trajao oko osam meseci i svi lični podaci kupaca i zaposlenih su u sistemu pod adekvatnim i jasno definisanim nivoom zaštite. 

(Telergaf Biznis)