Payoneer podržava trocifren rast onlajn časova, društvenih mreža i interaktivne zabave
Promene navika korisnika tokom karantina podstiču lajvstriming, onlajn kurseve i interaktivnu zabavu širom sveta
Payoneer, platforma za digitalno plaćanje koja kompanijama širom sveta pomaže da se razvijaju, objavila je podatke koji ukazuju na ogroman rast u oblastima onlajn časova, društvenih mreža i lajvstriminga, interaktivne zabave i digitalnih tantijema. Podaci pokazuju da je pandemija koronavirusa umnogome uticala i oblikovala ponašanje korisnika ove platforme, možda i zauvek, i daje uvid u to na koji način se te kompanije prilagođavaju i razvijaju kako bi zadovoljile zahteve tržišta. Payoneer je u ovu bazu uvrstio i nove klijente - preduzetnike i mala i srednja preduzeća, koje pruža podršku u daljem razvoju preko svog bezbednog globalnog digitalnog ekosistema.
Lajvstriming na društvenim mrežama na vrhuncu jer ljudi teže da se povežu sa zajednicom
Kina je lider na svetskom tržištu u pogledu lajvstriminga (u Kini ima 456 miliona poklonika lajvstiminga, od kojih je 70 odsto mlađe od 30 godina), ali će i ostatak sveta verovatno krenuti njenim stopama u narednim mesecima. Za sada je u SAD i Evropi gejming najdominantnija forma lajvstriminga. Uz godišnji rast od 236 odsto* na svetskom nivou, u Evropi (395 odsto) i Severnoj Americi (313 odsto) došlo je do značajnog porasta u prvih par meseci pandemije u odnosu na prošlu godinu.
Od ovog sektora se očekuje da u 2020. godini dostigne prihod od 526 miliona dolara na globalnom nivou. Pored toga, nedavno istraživanje Payoneera među lajv strimerima iz celog sveta je pokazalo da oko polovine njih zarađuje od lajv striming platformi manje od godinu dana, što ukazuje na to da je pandemija stvorila priliku da se više zaradi od ove aktivnosti. 62 odsto ispitanika se izjasnilo da očekuje da njihova zarada nastavi da raste čak i nakon što pandemija bude stavljena pod kontrolu. Payoneer je uveo platforme kao što su Bigo i Beeshow svojoj sve dužoj listi klijenata u prostoru lajvstriminga na društvenim mrežama.
Onlajn časovi u porastu među kompanijama i pojedincima
Ne iznenađuje podatak da je sektor onlajn časova doživeo rast od 92 odsto na globalnom nivou u odnosu na prošlu godinu, uz primetan rast u Evropi (126 odsto) i Severnoj Americi (57 odsto), s obzirom na to da je veliki deo školske godine prebačen onlajn za mnoge učenike širom sveta. U SAD su mnoge firme koje se bave onlajn časovima, kao što su Payoneerovi klijenti Udacity i Udemy, takođe počeli da se udružuju sa vodećim tehnološkim kompanijama da bi podučavale ključnim tehnološkim veštinama koje u kompanijma neophodne u današnjoj sve više digitalnoj ekonomiji. Popularni kursevi među firmama i učenicima su veštačka inteligencija, jezici, biznis i preduzetništvo, programiranje, nauka, umetnost, zdravlje i fitnes, muzika, tehnologije i igre, kao i „meke” veštine. Uz procvat tehnološkog sektora, ljudi će se sve više okretati onlajn kursevima da bi usavršili svoje veštine i napredovali na poslu. Rezultati nedavnog istraživanja Payoneera među onlajn nastavnicima iz celog sveta pokazuju sledeće:
preko 70 odsto ispitanika su onlajn nastavnici/instruktori manje od dve godine. Skoro 60 odsto je reklo da se broj prijava za njihove kurseve naglo povećao od početka pandemije. Iako su onlajn časovi glavni izvor prihoda za 64 odsto ispitanika, 84 odsto njih bi razmotrilo da im oni postani glavni izvor prihoda. 60 odsto ispitanika veruje da će potražnja nastaviti da raste čak i nakon što pandemija bude stavljena pod kontrolu i očekuje veću konkurenciju jer sve više nastavnika razmišlja o držanju onlajn kurseva. Većina ispitanika očekuje da potražnja za kursevima engleskog jezika i IT i softverskim kursevima nastavi da raste nakon pandemije.
Onajn časovi u Kini su uglavnom zasnovani na aplikacijama, a sadržaj se najviše bazira na konverzaciji, pri čemu polaznici zovu telefonom ,onlajn' nastavnike (što je poznato kao Free Talk) da im pomognu da isprave gramatiku i izgovor, a ne toliko na nečemu što uči cela grupa.
Interaktivna zabava i digitalne tantijeme beleže neverovatan rast u celom svetu
Slično tome, kompanije koje se bave interaktivnom zabavom i ostvaruju digitalne tantijeme doživljavaju rast jer više ljudi ostaje kod kuće, pa je zabeležen porast interaktivne zabave od 463 odsto, a digitalnih tantijema od 228 odsto godišnje na globalnom nivou. Payoneer sarađuje sa nekim od vodećih kompanija kao što su Gameflip i G2A u oblasti interaktivne zabave i Believe Digital i Downtown Music Publishing kad su u pitanju digitalne tantijeme.
„Uz rekordne rezultate u mnogim od ovih sektora, digitalne platforme ostvaruju održiv rast tokom perioda krize i stvaraju nove mogućnosti za postojan prihod preko nečega što bi inače moglo da bude „dodatni posao”, kaže Skot Glit, generalni direktor Payoneera. „Ova povezana digitalna ekonomija koja ne poznaje granice istovremeno stvara jedinstvene izazove za preduzetnike i kompanije, a korišćenje jakog sistema kao što je Payoneer pomaže da se umanje potencijalni rizici koji idu uz globalna plaćanja – i olakšava da firme, umetnici, pisci, nastavnici, muzičari i drugi budu brzo plaćeni.”
* Svi podaci se odnose na jun 2020. godine.
(Telegraf.rs/PR)