Maske su potpuno porazile karmine - nekadašnje antikrizno oružje. Da li je to šansa za maskare?
S obzirom na to da zaštitna maska prekriva nos i usta, a nosimo je dobar deo dana, jasno je zašto su žene odustale od kupovine karmina. S druge strane, sada imaju priliku da istaknu oči
Neverovatan splet okolnosti zbog virusa korona, desio se i na tržištu kozmetike, odnosno šminke, pa su tako restriktivne mere u Italiji dovele do pada prodaje karmina za 60 odsto, dok bi na godišnjem nivou prodaja mogla biti umanjena za 24 procenta.
Razlog za to je jasan: maska koju nosimo dobar deo dana, a neko čak i ceo dan (zdravstveni radnici, trgovci...) - potpuno je eliminisala potrebu žena da stavljaju ruž za usne. S druge strane, to bi mogla biti prilika za bustovanje prodaje maskara, budući da su oči sada u prvom planu.
Inače, pad prodaje karmina je još jedan dokaz koliko je pandemija Covid-19 drugačija od svih prethodnih kriza. Naime, ruž za usne se oduvek smatrao antikriznim oružjem, jer kako je ekonomski period bio teži - tako su se karmini bolje prodavali, piše italijanski list Republika.
Reč je o takozvanom "karmin indeksu", terminu koji je smislio Leonard Lauder iz kompanije "Estee Lauder", kako bi opisao povećanu prodaju kozmetike i šminke tokom recesije, 2000-ih godina. Žene su tada masovno kupovale ruževe, jer im finansije nisu dozvoljavale da priušte luksuzniju robu (cipele, tašne).
Ipak, novo vreme, nova kriza, pa i nove navike u kupovini. Sada su u fokusu šminka za oči (maskare, senke, ajlajneri) i lakovi za nokte, a to se uglavnom kupuje onlajn.
(Telegraf Biznis)