Kako je musli potkopao sve lance brze hrane u Americi. Samo jedan još "drži glavu iznad vode"
Svi znamo da se bez doručka ne počinje dan, ali je pitanje šta biramo. Poznati lanci širom SAD trpe posledice pandemije, odnosno promenjenog ponašanja potrošača
Pandemija korona virusa poremetila je uobičajene navike potrošača kada je reč o doručku, što je dovelo do toga da restoranima brze hrane i kafićima "izmiče" prodaja rano ujutru.
Poznati lanac iz SAD, "Wendy’s", početkom ove godine je ponudio doručak, iako ljudi brzu hranu češće konzumiraju popodne i uveče, i jedan je od retkih pobednika u toj "trci". Ipak, prihod od doručka je tokom celog trećeg kvartala bio slabiji od očekivanog, a akcije su im pale za oko 4 odsto.
Lanac je potrošio 6,2 miliona dolara u trećem kvartalu, reklamirajući Wendy’s doručak. Poređenja radi, u drugom kvartalu je u te svrhe bilo izdvojeno 2,2 miliona dolara. Ali, hajde da vidimo kako je sve počelo.
U poslednjih osam meseci potrošači su okončali stare navike vezane za doručak, odnosno nije više bilo potrebe da kupuju pecivo na putu do posla, jer su masovno radili od kuće, dok se nastava održavala onlajn.
Promena u ponašanju dovela je do veće prodaje proizvođača žitarica "General Mills" i "Kellogg", koji su se pre krize borili da ožive "potrošački apetit" za specijalnim kornfleksom.
S druge strane, nagli prelazak na rad od kuće uticao je na restorane brze hrane, i to ne samo zbog doručka. Ljudi su se uglavnom hranili kod kuće tokom celog dana, i slabije su izlazili zbog širenja virusa korona. Oglasio se i Starbaks, na koji je ova promena u ritualima poslovnih ljudi - takođe negativno uticala.
U trećem kvartalu oni beleže pad prodaje 9 odsto, jer nije bilo dovoljno "ranoranilaca koji žure na posao" i žele da pre toga dobiju svoju dozu kofeina iz šopa ovog poznatog lanca. Rukovodioci, zapravo, kažu da su kupci prešli na pripremanje kafe kasnije ujutru ili ranije popodne.
Neki korisnici franšize "Taco Bell", kompanije "Yum Brands", odlučili su da kasnije otvore restorane, što je pomoglo u smanjenju troškova koji "odlaze" na radnu snagu, ali su privremeno izbacili doručak iz menija.
Ranojutarnji obrok činio je 4% prodaje u trećem kvartalu, što je manje od uobičajenog doprinosa od 6%, iako više od polovine objekata i dalje služi doručak. Wendy’s se tu, kao što je rečeno, najbolje snašao.
Direktori su rekli da je prodaja doručka porasla u trećem kvartalu u poređenju sa prethodna tri meseca. Smanjena konkurencija, jer je "Taco Bell" isključio doručak, i veće ulaganje u marketing radi povećanja svesti, pomogli su poznatom američkom divu da isprati trend doručka.
(Telegraf Biznis)