Da li mirišete gel za tuširanje i šampon pre kupovine? Baš to nikako ne biste smeli da radite

Potražite simbol otvorene kutijice na ambalaži

Foto: Shutterstock

Svako od nas je, ako ne svaki put, onda bar ponekad, prilikom izbora gela za tuširanje, mleka za telo, šampona, kreme za sunčanje, ili nekog drugog komada kozmetike, otvorio u prodavnici bočicu u kojoj se nalazi, pa tek onda odlučio da li ga uzima, ili ga vraća na policu.

Ovo najčešće rade žene, koje često i kada ne kupuju neki proizvod, vole da prošetaju između rafova sa kozmetikom i "mirišu" proizvode. Tome doprinosi paleta mirisa koja je svakog dana sve veća, pa ženski potrošački instinkt ovom izazovu ne može da odoli.

Iako učestala, ova praksa može da bude opasna i to ne samo zato što proizvod na ovaj način može da se kontaminira.

Naime, svaki kozmetički proizvod ima rok trajanja koji je označen na ambalaži, ali, ono što mnogi ne znaju je da se na svakom komadu kozmetike nalazi i jedan simbol koji nam govori još važniji podatak o roku trajanja.

Taj simbol izgleda kao okrugla kutijica sa podignutim poklopcem u kojoj se nalazi broj i slovo M. Ovom oznakom potrošač dobija informaciju koliko dugo je proizvod dobar za korišćenje nakon otvaranja. Ono što je važno napomenuti je to da se ovaj rok obično drastično razlikuje od ukupnog roka trajanja proizvoda pre otvaranja.

Foto: Telegraf

I dok je, recimo, rok trajanja jednog mleka za telo 30 meseci, od trenutka kada ga otvorimo možemo bezbedno da ga koristimo samo godinu dana.

Slično je i sa gelom za tuširanje na kom piše da mu rok trajanja ističe u septembru 2022. godine, a nakon otvaranja godinu dana, što znači da ga sad otvorimo, ne bi bezbedno dočekao prvi rok.

Svaki put kada neko od nas otvori bočicu u prodavnici i pomiriše je, pokreće sat koji otkucava rok trajanja zabeležen u oznaci kutijice. Ukoliko ga taj koji ga je samo pomirisao ne kupi, nego vrati, a kupi ga neko drugi nakon mesec, dva dana, taj drugi neće ni znati da mu je rok trajanja već skraćen.

foto Pixabay

- Na sreću, ukoliko istekne ovaj rok trajanja, ne bi trebalo ništa ozbiljno da se desi onome ko ga koristi, ali ako proizvod ima neku aktinu supstancu, ona nakon proteka tog vremena više neće imati efekta. To znači da krema protiv celulilita više neće uklanjati celulit, krema za lice više neće podizati tonus kože, mleko za telo neće hidrirati kožu, pa i mleko za sunčanje može da izgubi efekat. A upravo su ti efekti ono zbog čega dajemo veliki novac za ove proizvode - objašnjava hemičarka Ana Smoljić.

Za većinu proizvoda period iskoritivosti nakon otvaranja je 12 meseci, ali na primer maskare je najbolje iskoristiti 6 meseci nakon otvaranja (to je označeno simbolom 6M iznad kutijice), jer su oči osetljivije i veći je rizik od iritacije ako se proizvod koristi duže od naznačenog roka.

Sa druge strane, pojedini puderi u prahu mogu da se koriste i do 3 godine nakon otvaranja.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)