Super Bowl ostaje bez najbolje reklame: Vakcine su ispred piva
Kompanija "Anheuser-Busch" je odlučila da novac, rezervisan za reklamiranje svog čuvenog pića "Budweiser", preusmeri na nešto mnogo važnije i korisnije, a to su - kako kažu - vakcine protiv kovida
Super Bowl, čuveno NFL takmičenje, ove godine se održava 7. februara. Koliko god da je ono tradicija u Sjedinjenim Državama, toliko su to i reklame, a sve godine dominiraju one iza kojih stoji kompanija Anheuser-Busch, sa pivom Budweiser.
Reč je o proizvođaču piva, koji je Amerikance animirao svojim upečatljivim oglasnim rešenjima, ali će 2021. biti drugačija. Naime, kompanija je odlučila da stopira svoje reklame za ovu godinu.
Anheuser-Busch iz svog budžeta "uzima" novac koji bi inače trošio na reklame, i tu sumu donira u svrhe napora da se vakcinacija protiv kovida-19 približi građanima, odnosno da se podigne svest o tome.
Trenutno je nejasno kako će to izgledati, ali je sasvim moguće da će se na ovogodišnjem "Super Bowl"-u umesto reklame za pivo vrteti ona koja promoviše vakcinaciju. Nacionalni cilj je postići 100 miliona injekcija vakcina za 100 dana, što je napor predstojeće administracije Bajdena.
U ovom scenariju, 50 miliona Amerikanaca bi bilo vakcinisano pre leta (s obzirom na to da se vakcina protiv kovida-19 sastoji od dve doze). Do sada SAD gađaju taj cilj, ali bilo je kritika da cilj nije dovoljno agresivan.
Ostaju dezinformacije i teorije zavere oko vakcine. Istraživanje kompanije "Pew Research", s početka decembra, pokazalo je da je 39 posto ispitanika reklo da se ne bi vakcinisalo ni pod kojim uslovima.
Strahovi zbog vakcine variraju: od zabrinutosti zbog njene bezbednosti (zbog ubrzanog razvoja), preko uverenja da ona nije potrebna jer ispitanici nisu u rizičnim grupama, do smešnih zavera o praćenju, čipovanju i kontroli ljudi preko vakcine.
To su ljudi do kojih Anheuser-Busch želi da dopre.
Medicinska zajednica je opširno raspravljala o ideji da je vakcina sigurna, efikasna i korisna za društvo, ali promocija u Super Bowl-u je metoda koja bi došla do širokog spektra ljudi. Jedno je jasno: 2020. bila je sasvim drugačija, a to će se odraziti i na američko nacionalno takmičenje.
(Telegraf Biznis)