Kreatori videa na Jutjubu besni zbog novih pravila: Firma će sav prihod od reklama zadržati za sebe

Ova pravila za korisnike u SAD na snazi su od novembra 2020. godine, ali će uskoro postati globalna

Foto: Pixabay.com

Ažuriranje pravila monetizacije sadržaja na Jutjubu ostavilo je neke male stvaraoce zaprepašćenim. Naime, ljudima koji gledaju njihove snimke biće servirane reklame, a velika kompanija će sav prihod zadržati za sebe.

Platforma za deljenje snimaka u vlasništvu Gugla daje sebi dodatni prostor da profitira od sadržaja čiji je domaćin.

Kada pravila ažuriranja stupe na snagu u junu, Jutjub će početi da postavlja oglase na kanale koji imaju premalo pretplatnika i prikaza da bi se kvalifikovali za Partnerski program, mehanizam koji omogućava vlasnicima većih kanala da monetizuju popularnost podelom prihoda od oglasa sa platformom.

Ova pravila za korisnike u SAD na snazi su od novembra 2020. godine, ali će uskoro postati globalna. Proširenje pravila takođe primenjuje američko oporezivanje na stane Jutjubere, što je potez koji je ta služba najavila ranije ovog meseca.

Neposrednu komercijalizaciju nisu pozdravili mnogi od onih na koje će ona najviše uticati - kreatori malih sadržaja, prenosi Rt.

Oni više ne mogu da održavaju kanale bez oglasa, ali ne mogu da imaju ni novčanu nadoknadu, za razliku od svojih popularnijih kolega.

Neki stvaraoci besni su zbog nadolazećeg "Jutjub ropstva", pa su čak pozvali ljude da koriste ekstenzije koji blokiraju oglase, kako bi kaznili platformu.

(Telegraf Biznis)