Kultne "kroksice" od 12 ili 50 dolara? Kompanija tuži supermarkete redom zbog kopiranja obuće

Na udaru su Volmart i Hobi Lobi koji prodaju vrlo slične klompe, ali po znatno nižoj ceni

Foto: Shutterstock

Kroks (Crocs) brend je planetarno popularan, poznat po kvalitetnim papučama i klompama inovativnih kalupa, boja i dezena, mada određenom broju građana cenovno nije baš najdostupniji.

Neke kompanije su takoreći "iskoristile" izgled čuvenih "kroksica" kao inspiraciju da naprave svoje slične modele, ali po nižoj ceni. Zato se ovih dana vodi "rat" u SAD.

Naime, Crocs optužuje Volmart, Hobi Lobi i druge kompanije za kopiranje njegove kultne obuće, tačnije klompi.

Pre nekoliko dana su podneli četiri tužbe, po osnovu "povrede žiga" (marke), i to na nekoliko američkih okružnih sudova protiv 20-ak kompanija za koje tvrde da krše njihov žig i druga prava intelektualne svojine.

U jednoj od parnica, koja je podneta na američkom Okružnom sudu u Koloradu protiv Volmarta, Hobi Lobija i proizvođača obuće i tašni "Loeffler Randall", Kroks navodi da "Volmart prodaje jeftinije klompe, u odnosu na njihove koje su 50 dolara, pod raznim imenima kao što su Time and Tru i George".

U istoj tužbi, Kroks navodi i slučaj vezan za papuče kompanije Hobi Lobi, koje koštaju oko 12 dolara. Označene su kao ""white foam clogs ladies shoes". Brend se poziva na "obmanu kupaca" u ovim slučajevima.

Kompanija je, naime, zabeležila svoju najbolju prodajnu godinu ikada tokom 2020, jer su ljudi mahom sedeli kod kuće i tražili udobnu obuću i odeću. "Kroksice" su nekada bili predmet podsmeha, a kupci ih danas obožavaju. Posebno ih vole milenijalci i pripadnici generacije Z, piše CNN.

Video: Miriše na biznis: Raznobojno more koje Holandiji donosi čitavo bogatstvo

(Telegraf Biznis)